Działalność marketingowa przedsiębiorstw produkujących mleko UHT

Main Article Content

Anna Popielarska
Krystyna Żelazna

Abstrakt
The aim of the following paper is to analyse the marketing strategies of UHTmilk producers to select instruments and activities, triggering customers to buy and consume that type of milk. The results of the conducted study have proved that both marketing and selling strategies were equally crucial in the analysed milk-processing companies. The most popular forms of improving the sales productivity applied by milk producers are sales promotion and personal selling

Article Details

Jak cytować
Popielarska, A., & Żelazna, K. (2008). Działalność marketingowa przedsiębiorstw produkujących mleko UHT. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (69), 109–124. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2008.69.96
Bibliografia

BARUK A., 2000: Cele marketingowe i ich określanie w teorii i praktyce. Marketing i Rynek, 2, s. 12-18

JAKOWSKI S., 2005: Działalność marketingowa w przedsiębiorstwie przemysłowym. Opakowanie, 2 (414), s. 6-7.

KŁOSIEWICZ-GÓRECKA U., 2000: Przemysł Spożywczy, 10, s. 30-33.

KOMUDA Ł., 2004: Raport: Rynek mleka. Trendy Food, 2 (5), s. 10-15.

KOS Cz., 1997: Użyteczności i funkcje marketingowe. [w:] Marketing produktów żywnościowych. Kos Cz., Szwacka-Salmonowicz J. Państwowe Wydawnictwo Rolnicze i Leśne, Warszawa, s. 10-12.

KOWALCZUK I., 2000: Zachowania konsumentów a działalność marketingowa przedsiębiorstw na rynku soków. Praca doktorska, Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji, SGGW, Warszawa.

KOZŁOWSKI W., FIGIEL S., 2003: Rynek mleka UHT w Polsce na tle krajów UE. Przemysł Spożywczy, 6, s. 46-50 i 54.

ŁABA S., 2004: Proces rozwoju produkcji i rynku mleka UHT w Polsce. Praca doktorska, Wydział Ekonomiczno-Rolniczy, SGGW, Warszawa.

PIWOWAR J., 2005: Wspólne przedsięwzięcia marketingowe przedsiębiorstw polskich i zagranicznych w obszarze Unii Europejskiej. [w:] Polski konsument i przedsiębiorstwo na jednolitym europejskim rynku, (red.) Karwowski J. Uniwersytet Szczeciński, Szczecin, s. 165-173

SZWACKA-SALMONOWICZ J. (1997): Opracowanie programu promocyjnego. [w:] Marketing produktów żywnościowych. Kos Cz., Szwacka-Salmonowicz J. Państwowe Wydawnictwo Rolnicze i Leśne, Warszawa, s. 154-158.

WIECZOREK K., 2006: Materiały wewnętrzne firmy Nutricia.

WYRZYKOWSKA B., 2003: Marketing jako szansa rozwoju spółdzielni mleczarskich. (Na przykładzie OSM w Zambrowie). [w:] Marketing w strategiach rozwoju sektora rolno-spożywczego. (red.) Adamowicz M. Wydawnictwo SGGW, Warszawa, s. 404-414.

ŻELAZNA K., 2004: Marketing produktów żywnościowych i rola jego instrumentów w kształtowaniu zachowań nabywczych konsumentów. [w:] Społeczna rola współczesnego marketingu, (red.) Kamiński T., Pomykało W. Fundacja Innowacja, Warszawa, s. 89-103.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.