TECHNICAL AND TECHNOLOGICAL DEVELOPMENT’S CONDITIONS OF DIRECT SALE OF AGRICULTURAL PRODUCTS

Main Article Content

Sylwia Dziedzic
Leszek Woźniak

Abstract
The contemporary enterprises which represent sector of agricultural products direct sales are forced to act properly within dynamic milieu to analyze it. The authors’ strategic analysis was carried out to simulate further phenomenon in the external milieu of agricultural enterprise which is dealing with direct sales of agricultural products. There was also defined their strategic importance for enterprise. PEST analysis was conducted in the context of technical-technological dimension by use of expert method. The detailed outcomes from analysis were presented in the article

Article Details

How to Cite
Dziedzic, S., & Woźniak, L. (2008). TECHNICAL AND TECHNOLOGICAL DEVELOPMENT’S CONDITIONS OF DIRECT SALE OF AGRICULTURAL PRODUCTS. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (67), 127–136. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2008.67.75
References

BOŁTROMIUK A.: Popyt na produkty rolnictwa ekologicznego w Polsce na tle krajów Unii Europejskiej. Zagadnienia Ekonomiki Rolnej, 2-3 (271-272) 1999, s. 40-51.

BOŁTROMIUK A.: Wizja zrównoważonego rozwoju polskiej wsi unijnej i postindustrialnego rolnictwa w perspektywie 2025 r. [w:] J. Wilkin [red.], Polska wieś 2025. Wizja rozwoju, Wyd. Fundusz Współpracy. Warszawa 2005, s. 169.

CZUBAŁA A., Dystrybucja produktów. Wyd. PWE, Warszawa 1996, s. 26-27.

DRĄŻEK Z. I NIEMCZYNOWICZ B.: Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem. PWE, Warszawa 2003, s. 108.

JASIŃSKI J., RZYTKI M.: Produkty regionalne. Fundacja Fundusz Współpracy, Warszawa, marzec 2005, s. 15-16.

LISIŃSKI M.: Metody planowania strategicznego. PWE, Warszawa 2004, s. 72.

PENC-PIETRZAK I.: Analiza strategiczna w zarządzaniu firmą. Koncepcja i stosowanie. C.H. Beck, Warszawa 2003, s. 18.

REFORMAT B.: Strategie dystrybucji przedsiębiorstw na rynku dóbr konsumpcyjnych. Wyd. AE w Katowicach, Katowice 2003, s. 91-92.

Rolnictwo i gospodarka żywnościowa w Polsce. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Warszawa 2005, s. 47-49.

Rolnictwo i gospodarka żywnościowa w Polsce. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Biuro Oznaczeń Geograficznych i Promocji, Warszawa 2004, s. 42.

RUNOWSKI H.: Kierunki rozwoju przedsiębiorstw rolniczych w Polsce. Postępy Nauk Rolniczych nr 3/2004, s. 145-165.

RUNOWSKI H.: Systemy rolnictwa w scenariuszu przyszłości. [w:] Wilkin J. [red.], Polska wieś 2025. Wizja rozwoju, Wyd. Fundusz Współpracy, Warszawa 2005, s. 160.

SALONI J., MARGOL B.: Wieś w gospodarce informacyjnej - możliwy wpływ nowych technologii na sytuację i rozwój obszarów wiejskich. [w:] J. Wilkin [red.], Polska wieś 2025.

Wizja rozwoju, Wyd. Fundusz Współpracy, Warszawa 2005, s. 105.

Strategia rozwoju obszarów wiejskich i rolnictwa na lata 2007-2013 (z elementami prognozy do roku 2020). Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Warszawa, listopad 2004, s. 31.

ŻAKOWSKA-BIEMANS S., GUTKOWSKA K.: Rynek żywności ekologicznej w Polsce i krajach Unii Europejskiej. Wyd. SGGW, Warszawa 2003, s. 14-15.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.