Zachowania młodych konsumentów na rynku m-zakupów

Main Article Content

Anna Dąbrowska
Mirosława Janoś-Kresło


Słowa kluczowe : zachowania konsumentów, m-zakupy
Abstrakt
Niniejszy artykuł ma charakter empiryczny. Jego celem jest identyfikacja zachowań młodych konsumentów (w wieku 15–34 lata) na rynku m-zakupów, przy uwzględnieniu trzech grup: 15–18 lat, 19–24 lata i 25–34 lata. Jest to segment konsumentów bardzo wrażliwy na nowoczesne rozwiązania technologiczne i poszukujący nowości, co często jest wyrazem ich osobowości, wpisywania się w nowe trendy konsumenckie. W artykule wykorzystano głównie wyniki raportu mShopper 2.0. Polacy na zakupach mobilnych z 2016 roku oraz wyniki badania własnego wykonanego w 2013 roku na potrzeby projektu badawczego Kompetencje konsumentów jako stymulanta innowacyjnych zachowań i zrównoważonej konsumpcji (2011/03/B/HS4/04417).

Article Details

Jak cytować
Dąbrowska, A., & Janoś-Kresło, M. (2017). Zachowania młodych konsumentów na rynku m-zakupów. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (120), 175–187. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2017.120.47
Bibliografia

Anonim, 2016: Uwierz w potencjał zakupów mobilnych, Biuletyn Polskiej Organizacji Handlu 36 (5), 7.

ADAMCZYK G., 2014: Wybrane aspekty zachowań młodych konsumentów w nowych realiach rynkowych, Handel Wewnętrzny 1 (354), 5-16.

DĄBROWSKA A., BYLOK F., JANOŚ-KRESŁO M., KIEŁCZEWSKI D., OZIMEK I., 2015: Kompetencje konsumentów. Zrównoważona konsumpcja. Innowacyjne zachowania, PWE, Warszawa.

DĄBROWSKA A., JANOŚ-KRESŁO M., 2012: Etyka działalności przedsiębiorstw a etyka postępowania konsumentów, Marketing i Rynek 1, 10-16.

Ecommerce News, 2016: Mobile Shopping Behaviors in Europe, https://ecommercenews. eu/mobile-shopping-behaviors-europe [dostęp: 10.07.2017].

Ecommerce News, 2017: Mobile Commerce in Europe, https://ecommercenews.eu/mobile-commerce-europe [dostęp: 10.07.2017].

GARBARSKI L., 1998: Zachowania nabywców, PWE, Warszawa.

GRACZ L., OSTROWSKA I., 2014: Młodzi nabywcy na e-zakupach, Placet, Warszawa.

Izba Gospodarki Elektronicznej, 2016: M-commerce. Kupuję mobilnie, http://ecommercepolska.pl/files/7514/8000/0754/M-commerce_Kupuje_mobilnie_2.0_listopad_2016_2.pdf [dostęp: 10.07.2017].

Latitude Research, 2012: Next-gen Retail: Mobile and Beyond°, http://files.latd.com/Latitude-Next-Gen-Retail-Study.pdf [dostęp: 10.07.2017].

MACIEJEWSKI G., 2010: Ryzyko w decyzjach nabywczych konsumentów, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice.

Mobile Institute, 2016: mShopper 2.0. Polacy na zakupach mobilnych, http://www.ecommercepolska.pl/files/3714/5923/9618/mShopper2.0PolacyNaZakupachMobilnych_marzec2016.pdf [dostęp: 05.07.2017].

ShoppingShow.pl, 2014: ShoppingShow. Zwyczaje zakupowe konsumenta digitalnego. Badania jakościowe, http://rubikom.pl/fileadmin/do_pobrania/ShoppingShow_2014_RAPORT_zwyczaje_zakupowe_konsumeta_digitalnego_q.pdf [dostęp: 05.07.2017].

Twenga Solutions, 2016: E-commerce in Europa2016: Facts & Figures, https://www.twenga-solutions.com/it/insights/ecommerce-europa-2016 [dostęp: 09.07.2017].

WOJCIECHOWSKI M., 2015: M-commerce rośnie na świecie i w Polsce, gomobi.pl/blogi/m-commerce-rosnie-na-swiecie-i-w-polsce [dostęp: 05.07.2017].

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.