THE BEHAVIOUR OF YOUNG CONSUMERS ON THE M-SHOPPING MARKET

Main Article Content

Anna Dąbrowska
Mirosława Janoś-Kresło


Keywords : consumer behaviour, m-shopping
Abstract
This article is of an empirical nature. Its main objective is to identify the behaviour of young consumers (aged 15–34) on the m-shopping market, taking into consideration three age groups: 15–18, 19–24 and 25–34. This segment is very sensitive to modern technological solutions and interested in novelties, which is often an expression of their personality and being in line with new consumer trends. The article is based mainly on the results of the report mShopper 2.0. Polacy na zakupach mobilnych from 2016 and the results of own research conducted in 2013 as a part of the research project Consumer Competence as a Stimulator of Innovative Behavior and Sustainable Consumption (2011/03/B/HS4/04417).

Article Details

How to Cite
Dąbrowska, A., & Janoś-Kresło, M. (2017). THE BEHAVIOUR OF YOUNG CONSUMERS ON THE M-SHOPPING MARKET. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (120), 175–187. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2017.120.47
References

Anonim, 2016: Uwierz w potencjał zakupów mobilnych, Biuletyn Polskiej Organizacji Handlu 36 (5), 7.

ADAMCZYK G., 2014: Wybrane aspekty zachowań młodych konsumentów w nowych realiach rynkowych, Handel Wewnętrzny 1 (354), 5-16.

DĄBROWSKA A., BYLOK F., JANOŚ-KRESŁO M., KIEŁCZEWSKI D., OZIMEK I., 2015: Kompetencje konsumentów. Zrównoważona konsumpcja. Innowacyjne zachowania, PWE, Warszawa.

DĄBROWSKA A., JANOŚ-KRESŁO M., 2012: Etyka działalności przedsiębiorstw a etyka postępowania konsumentów, Marketing i Rynek 1, 10-16.

Ecommerce News, 2016: Mobile Shopping Behaviors in Europe, https://ecommercenews. eu/mobile-shopping-behaviors-europe [dostęp: 10.07.2017].

Ecommerce News, 2017: Mobile Commerce in Europe, https://ecommercenews.eu/mobile-commerce-europe [dostęp: 10.07.2017].

GARBARSKI L., 1998: Zachowania nabywców, PWE, Warszawa.

GRACZ L., OSTROWSKA I., 2014: Młodzi nabywcy na e-zakupach, Placet, Warszawa.

Izba Gospodarki Elektronicznej, 2016: M-commerce. Kupuję mobilnie, http://ecommercepolska.pl/files/7514/8000/0754/M-commerce_Kupuje_mobilnie_2.0_listopad_2016_2.pdf [dostęp: 10.07.2017].

Latitude Research, 2012: Next-gen Retail: Mobile and Beyond°, http://files.latd.com/Latitude-Next-Gen-Retail-Study.pdf [dostęp: 10.07.2017].

MACIEJEWSKI G., 2010: Ryzyko w decyzjach nabywczych konsumentów, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice.

Mobile Institute, 2016: mShopper 2.0. Polacy na zakupach mobilnych, http://www.ecommercepolska.pl/files/3714/5923/9618/mShopper2.0PolacyNaZakupachMobilnych_marzec2016.pdf [dostęp: 05.07.2017].

ShoppingShow.pl, 2014: ShoppingShow. Zwyczaje zakupowe konsumenta digitalnego. Badania jakościowe, http://rubikom.pl/fileadmin/do_pobrania/ShoppingShow_2014_RAPORT_zwyczaje_zakupowe_konsumeta_digitalnego_q.pdf [dostęp: 05.07.2017].

Twenga Solutions, 2016: E-commerce in Europa2016: Facts & Figures, https://www.twenga-solutions.com/it/insights/ecommerce-europa-2016 [dostęp: 09.07.2017].

WOJCIECHOWSKI M., 2015: M-commerce rośnie na świecie i w Polsce, gomobi.pl/blogi/m-commerce-rosnie-na-swiecie-i-w-polsce [dostęp: 05.07.2017].

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.