Private banking w PKO BP S.A. w opiniach klientów

Main Article Content

Mirosław Wasilewski
Emilia Stola

Abstrakt
The paper aims to present the assessment of individual customers’ opinions, regarding the private banking section in PKO BP S.A. bank. This segment of banking is most often used by people with higher education and age from 36 to 55 years. The most important choice determinants of private banking customers in PKO BP S.A. are the convenient location of the bank branches and opening hours. The less important mater in this range concerns the aspect of the attraction of the bank offer. The majority of customers described the banks financial adviser as competent and well prepared to work. Customers usually meet with an adviser once a month. The participants of the private banking section use mostly to make the operation on savings-settlement account and also on a prestige payment cards. The majority of PKO BP S.A. customers assesed the private banking offer of this bank as a similar to other banks

Article Details

Jak cytować
Wasilewski, M., & Stola, E. (2008). Private banking w PKO BP S.A. w opiniach klientów. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (65), 19–29. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2008.65.23
Bibliografia

DZIAWGO L., 2003: Private banking - istotny element współczesnej bankowości. Bank i Kredyt, nr 2.

DZIAWGO L., 2005a: Private banking. Istota - koncepcja - funkcjonowanie. Wydawnictwo UMK w Toruniu, Toruń.

DZIAWGO L., 2005b: Od personal banking do private banking. [w:] Rynek finansowy. Szanse i zagrożenia rozwoju. Instrumenty i strategie rynku finansowego. Tom I, Wydawnictwo UMCS w Lublinie, Lublin.

DZIAWGO L., 2006: Private banking - bankowość dla zamożnych klientów. Wolters Kluwer Polska, Kraków.

GRZEŚKIEWICZ G., KOŹLIŃSKI T., 2004: High Net Worth Indywidulas - The Clients of Private Banking. Paper from The 8th International Conference of Doctoral Students on 15-17 June 2004 in Brno University of Technology, Czech Republic.

KORCZAKOWSKI D., 2003: Bankowość prywatna - podstawowe zagadnienia. www.privatebanking.pl

KRUKOWSKA M., 2006: Doradca na kłopoty. Forbes, nr 9.

MALERSKI J., 2005: Jeden klient wart tysiąca: co banki oferują VIP-om. Bank, nr 12.

MADUE D., MOLYNEUX P., 2001: Private Banking: Maximising Performance in a Competitive Market. Euromoney Books, London.

POKOJSKA M., 2003: Poprzeczka coraz wyżej. Gazeta Bankowa, Nr 9.

SZUBAŃSKI P., 2006: Oferta prywatna. Manager Magazine, nr 7(20), s. 80.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Inne teksty tego samego autora
1 2 3 4 5 > >>