Wpływ konkurencji na polskim rynku żywnościowym na racjonalność zachowań nabywczych gospodarstw domowych

Main Article Content

Zofia Zielińska

Abstrakt

Jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków w Polsce jest rynek spożywczy. Jego dynamika zależy od wielu różnych czynników, wśród których istotną rolę odgrywają preferencje konsumentów oraz istota wieloaspektowego poziomu zaspokajania potrzeb żywieniowych. Równie ważnym czynnikiem jest konkurencja, która determinuje racjonalizm zachowań zakupowych konsumentów. Czynnik ten jest tematem prezentowanego artykułu (tłumaczenie).

Article Details

Jak cytować
Zielińska, Z. (1998). Wpływ konkurencji na polskim rynku żywnościowym na racjonalność zachowań nabywczych gospodarstw domowych. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (32), 67–76. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.1998.32.6
Bibliografia

A. Szczygieł i współpracownicy: Normy żywienia dla osiemnastu grup ludności. PZWL, Warszawa, 1970.

A.H. Maslow: Motivation and Personality. New York, 1963.

J. Szwacka-Salmonowicz, Z. Zielińska: Hierarchia potrzeb żywnościowych w 1993 r. na tle potrzeb 1986 r. Instytut Rozwoju Wsi i Rolnictwa PAN, Warszawa, 1996.

J.E. Boone, D.L. Kurtz: Contemporary Marketing. The Dryden Press, 1992.

Ph. Kotler: Marketing. Gebethner i S-ka, Warszawa, 1994.

W. Wrzosek: Funkcjonowanie rynku, PWE, Warszawa, 1994.

W.B. Szostak: Wyżywienie a zdrowie człowieka. Referat na konferencję żywieniową.

Z. Zielińska: Długookresowe przemiany w spożyciu żywności na tle wzrostu dochodów. IHWiU, Warszawa, 1979.

Z. Zielińska: Przemiany w spożyciu żywności i ich konsekwencje zdrowotne oraz ekonomiczno-społeczne. Seria "Monografie i Syntezy", nr 72, IHWiU, Warszawa, 1992.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty