Competition on the food market and its impact on the consumer behaviour

Main Article Content

Zofia Zielińska

Abstract

One of the most dynamically developing markets in Poland is the food market. Its dynamism depends of many different factors, among which consumer preferences play rather an important role as well as the essence of the multi-aspectal level of satisfying nutritional needs. An equally important factor is competition which determines the rationalism of consumers purchasing behaviour. This factor is the topic of the presented paper.

Article Details

How to Cite
Zielińska, Z. (1998). Competition on the food market and its impact on the consumer behaviour. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (32), 67–76. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.1998.32.6
References

A. Szczygieł i współpracownicy: Normy żywienia dla osiemnastu grup ludności. PZWL, Warszawa, 1970.

A.H. Maslow: Motivation and Personality. New York, 1963.

J. Szwacka-Salmonowicz, Z. Zielińska: Hierarchia potrzeb żywnościowych w 1993 r. na tle potrzeb 1986 r. Instytut Rozwoju Wsi i Rolnictwa PAN, Warszawa, 1996.

J.E. Boone, D.L. Kurtz: Contemporary Marketing. The Dryden Press, 1992.

Ph. Kotler: Marketing. Gebethner i S-ka, Warszawa, 1994.

W. Wrzosek: Funkcjonowanie rynku, PWE, Warszawa, 1994.

W.B. Szostak: Wyżywienie a zdrowie człowieka. Referat na konferencję żywieniową.

Z. Zielińska: Długookresowe przemiany w spożyciu żywności na tle wzrostu dochodów. IHWiU, Warszawa, 1979.

Z. Zielińska: Przemiany w spożyciu żywności i ich konsekwencje zdrowotne oraz ekonomiczno-społeczne. Seria "Monografie i Syntezy", nr 72, IHWiU, Warszawa, 1992.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.
Recommend Articles