Rozwój rynku napojów bezalkoholowych w Polsce na tle tendencji światowych
Main Article Content
Abstrakt
Polish market for non-alcoholic beverages is a relatively new although well developed and stable segment of the market for food industry products. The aim of the research was to analyse the present situation and to evaluate some prospects for growth of the sector having in mind current trends in beverages markets observed all over the World. Based on the secondary data, the SCP model was used in the study. In addition, the analysis of opportunities and threats for the market development was presented. In Poland, the market for non-alcoholic beverages evidenced the enormous changes over last few years. Its further evolution would make it more coherent with advanced West European markets for beverages.
Article Details
Jak cytować
Kutermankiewicz, J., & Kowrygo, B. (2002). Rozwój rynku napojów bezalkoholowych w Polsce na tle tendencji światowych. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (47), 99–110. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2002.47.25
Bibliografia
CHECHELSKI P., MORKIS G., 1999: Rozwój produkcji żywności wysokoprzetworzonej w Polsce w latach dziewięćdziesiątych. Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej.
COOLS K., 2000: Rozwój światowego rynku soków i napojów. Przemysł Fermentacyjny i Owocowo-Warzywny 10, 29-32.
GIERSZEWSKA G., ROMANOWSKA M., 1996: Analiza strategiczna przedsiębiorstwa. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Warszawa.
New Directions in Drinks 2000-05, 2000: www.datamonitor.com. Reference Code DMCM1839.
Roczniki Statystyczne (1999, 2000, 2001). GUS. Warszawa.
SZCZEPANIAK I., WIGIER M., 2000: Rynek napojów bezalkoholowych w Polsce. Raport 2000. Polska Federacja Producentów Żywności. Warszawa.
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Inne teksty tego samego autora
- Barbara Kowrygo, Wacław Laskowski, Przewidywane zmiany w spożyciu żywności w Polsce jako podstawa kształtowania zrównoważonego rozwoju gospodarki żywnościowej , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 41 (2000)
- Joanna Kaczorowska, Barbara Kowrygo, Konsumencka gotowość do realizacji zrównoważonego wzorca spożycia żywności , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 114 (2016)
- Hanna Górska, Barbara Kowrygo, Helena Piłka, Postępowanie konsumentów na rynku tłuszczów jadalnych w okresie przemian gospodarczych , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 29 (1997)
- Barbara Kowrygo, Beata Sawicka, Ewa Świstak, Wpływ urynkowienia gospodarki żywnościowej na kształtowanie się samozaopatrzenia w żywność w gospodarstwach domowych w Polsce , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 29 (1997)
- Barbara Kowrygo, Krystyna Rejman, Ewa Świstak, Ocena spożycia żywności w Polsce w nowych warunkach ekonomiczno-społecznych , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 29 (1997)
- Hanna Górska-Warsewicz, Barbara Kowrygo, Preferencje konsumenckie w zakresie mleka i jego przetworów , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 32 (1998)
- Krystyna Rejman, Ewa Halicka, Barbara Kowrygo, Zastosowanie ekonomii instytucjonalnej w rozwiązywaniu problemów zaporowych na przykładzie wybranych sektorów gospodarki żywnościowej , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 45 (2001)