Development of Market for Non-alcoholic Beverages in Poland in Relation to World Tendencies
Main Article Content
Abstract
Polish market for non-alcoholic beverages is a relatively new although well developed and stable segment of the market for food industry products. The aim of the research was to analyse the present situation and to evaluate some prospects for growth of the sector having in mind current trends in beverages markets observed all over the World. Based on the secondary data, the SCP model was used in the study. In addition, the analysis of opportunities and threats for the market development was presented. In Poland, the market for non-alcoholic beverages evidenced the enormous changes over last few years. Its further evolution would make it more coherent with advanced West European markets for beverages.
Article Details
How to Cite
Kutermankiewicz, J., & Kowrygo, B. (2002). Development of Market for Non-alcoholic Beverages in Poland in Relation to World Tendencies. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (47), 99–110. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2002.47.25
References
CHECHELSKI P., MORKIS G., 1999: Rozwój produkcji żywności wysokoprzetworzonej w Polsce w latach dziewięćdziesiątych. Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej.
COOLS K., 2000: Rozwój światowego rynku soków i napojów. Przemysł Fermentacyjny i Owocowo-Warzywny 10, 29-32.
GIERSZEWSKA G., ROMANOWSKA M., 1996: Analiza strategiczna przedsiębiorstwa. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Warszawa.
New Directions in Drinks 2000-05, 2000: www.datamonitor.com. Reference Code DMCM1839.
Roczniki Statystyczne (1999, 2000, 2001). GUS. Warszawa.
SZCZEPANIAK I., WIGIER M., 2000: Rynek napojów bezalkoholowych w Polsce. Raport 2000. Polska Federacja Producentów Żywności. Warszawa.
Statistics
Downloads
Download data is not yet available.
Recommend Articles
Most read articles by the same author(s)
- Joanna Kaczorowska, Barbara Kowrygo, Consumers’ willingness to implement sustainable food consumption pattern , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 114 (2016)
- Barbara Kowrygo, Wacław Laskowski, Predicted changes in food consumption as a basis for sustainable development of food economics in Poland , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 41 (2000)
- Barbara Kowrygo, Krystyna Rejman, Ewa Świstak, Evaluation of Food Consumption in Poland in the New Socio-Economic Conditions , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 29 (1997)
- Hanna Górska, Barbara Kowrygo, Helena Piłka, Consumer Behaviour on the Free Market of Edible Fats in the Period of Economic Transformations , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 29 (1997)
- Barbara Kowrygo, Beata Sawicka, Ewa Świstak, The Effects of Market Reforms in Food Economy on Food Self-Supply of Polish Households , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 29 (1997)
- Hanna Górska-Warsewicz, Barbara Kowrygo, Consumer preferences regarding milk and its products , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 32 (1998)
- Krystyna Rejman, Ewa Halicka, Barbara Kowrygo, Applying the Institutional Economics in Solving Hold-up Problems on the Sample of Selected Sectors of Agri-food Economy , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 45 (2001)