Preferencje konsumenckie w zakresie mleka i jego przetworów

Main Article Content

Hanna Górska-Warsewicz
Barbara Kowrygo

Abstrakt
The objective of the study was to evaluate the consumer preferences regarding milk and its products. The research was conducted in February 1996 with the use of the questionnaire method. The assortment of dairy products was assessed as satisfactory by the majority of respondents. The most important factor influencing the purchase of milk, ice-cream and other cheeses was price, while in the case of milk beverages, cottage cheese and ripening cheese - the size of packaging. The most seldom named factors were advertisement and planned menu.

Article Details

Jak cytować
Górska-Warsewicz, H., & Kowrygo, B. (1998). Preferencje konsumenckie w zakresie mleka i jego przetworów. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (32), 125–132. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.1998.32.11
Bibliografia

CHISNALL P.M. (1994): Consumer Behaviour. McGraw-Hill Book Company, 3rd ed.

KACZMARCZYK S. (1995): Badania marketingowe. PWE, Warszawa.

KOWRYGO B., GÓRSKA-WARSEWICZ H., FAŁDA G. (1996): Ocena preferencji konsumenckich w zakresie żywności i żywienia. II etap. Studia nad założeniami do polityki wyżywienia w Polsce. Wydz. Żywienia Człowieka oraz Gospodarstwa Domowego, Katedra Ekonomiki Konsumpcji i Gospodarstwa Domowego SGGW, Warszawa.

TRUSIŃSKA K. (1996): Preferencje konsumenckie w zakresie spożycia mleka i przetworów mlecznych. [Praca magisterska]. Wydz. Żywienia Człowieka oraz Gospodarstwa Domowego, Katedra Ekonomiki Konsumpcji i Gospodarstwa Domowego SGGW, Warszawa.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Inne teksty tego samego autora