Consumer preferences regarding milk and its products
Main Article Content
Abstract
The objective of the study was to evaluate the consumer preferences regarding milk and its products. The research was conducted in February 1996 with the use of the questionnaire method. The assortment of dairy products was assessed as satisfactory by the majority of respondents. The most important factor influencing the purchase of milk, ice-cream and other cheeses was price, while in the case of milk beverages, cottage cheese and ripening cheese - the size of packaging. The most seldom named factors were advertisement and planned menu.
Article Details
How to Cite
Górska-Warsewicz, H., & Kowrygo, B. (1998). Consumer preferences regarding milk and its products. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (32), 125–132. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.1998.32.11
References
CHISNALL P.M. (1994): Consumer Behaviour. McGraw-Hill Book Company, 3rd ed.
KACZMARCZYK S. (1995): Badania marketingowe. PWE, Warszawa.
KOWRYGO B., GÓRSKA-WARSEWICZ H., FAŁDA G. (1996): Ocena preferencji konsumenckich w zakresie żywności i żywienia. II etap. Studia nad założeniami do polityki wyżywienia w Polsce. Wydz. Żywienia Człowieka oraz Gospodarstwa Domowego, Katedra Ekonomiki Konsumpcji i Gospodarstwa Domowego SGGW, Warszawa.
TRUSIŃSKA K. (1996): Preferencje konsumenckie w zakresie spożycia mleka i przetworów mlecznych. [Praca magisterska]. Wydz. Żywienia Człowieka oraz Gospodarstwa Domowego, Katedra Ekonomiki Konsumpcji i Gospodarstwa Domowego SGGW, Warszawa.
Statistics
Downloads
Download data is not yet available.
Recommend Articles
Most read articles by the same author(s)
- Joanna Kutermankiewicz, Barbara Kowrygo, Development of Market for Non-alcoholic Beverages in Poland in Relation to World Tendencies , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 47 (2002)
- Joanna Kaczorowska, Barbara Kowrygo, Consumers’ willingness to implement sustainable food consumption pattern , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 114 (2016)
- Barbara Kowrygo, Wacław Laskowski, Predicted changes in food consumption as a basis for sustainable development of food economics in Poland , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 41 (2000)
- Hanna Górska-Warsewicz, Iwona Kowalczuk, Dagmara Stangierska, Monika Świątkowska, Anna Zubrzycka, Evaluation of nutritional information as an element influencing consumer behavior in gastronomy services , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 117 (2017)
- Barbara Kowrygo, Krystyna Rejman, Ewa Świstak, Evaluation of Food Consumption in Poland in the New Socio-Economic Conditions , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 29 (1997)
- Hanna Górska, Barbara Kowrygo, Helena Piłka, Consumer Behaviour on the Free Market of Edible Fats in the Period of Economic Transformations , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 29 (1997)
- Barbara Kowrygo, Beata Sawicka, Ewa Świstak, The Effects of Market Reforms in Food Economy on Food Self-Supply of Polish Households , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 29 (1997)
- Krystyna Rejman, Ewa Halicka, Barbara Kowrygo, Applying the Institutional Economics in Solving Hold-up Problems on the Sample of Selected Sectors of Agri-food Economy , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 45 (2001)
- Krystyna Rejman, Hanna Górska-Warsewicz, Development of Catering Sector in Poland in the Nineties , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 47 (2002)
- Hanna Górska-Warsewicz, Monika Świątkowska, Marketing Determinants of New Products Development in Cereals Sector Companies , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 111 (2015)