Postępowanie konsumentów na rynku tłuszczów jadalnych w okresie przemian gospodarczych
Main Article Content
Abstrakt
The purpose of our study was to evaluate consumer behaviour in one of the radically changing segments of the market i.e. the market of edible fats. Two sources of information were used namely the results of food balance sheets and household budget surveys ( carried out by the Central Statistical Office) as well as the results of survey research. The field research was conducted in Warsaw and in rural areas around Jelenia Góra in March 1995~ Out of 500 questionnaires, 400 were distributed in Warsaw. The rate of return of the questionnaires amounted to 46.2 per cent. Eventually 217 questionnaires were analysed. The SPSS program was used for data analysis. The obtained results confirmed that fat consumption underwent significant changes. Among various factors determining the consumers' choice of fats the most important are the following: freshness and taste of the product, its effect on health and also whether it is easy to use. It should be stressed that consumers from the two areas under investigation rank the decisive factors in a slightly different order depending on the financial situation and structure of their households, their food habits and the possibility of self-supply.
Article Details
Jak cytować
Górska, H., Kowrygo, B., & Piłka, H. (1997). Postępowanie konsumentów na rynku tłuszczów jadalnych w okresie przemian gospodarczych. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (29), 61–73. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.1997.29.5
Bibliografia
MYNARSKI S. (red.): Analiza rynku. Kraków, 1993.
Nie publikowane wyniki badań budżetów gospodarstw domowych, GUS, Warszawa 1991, 1995.
Roczniki Statystyczne GUS, Warszawa 1991, 1995.
ROSIAK E.: Konsumpcja tłuszczów roślinnych w Polsce w latach dziewięćdziesiątych. Przem. Spoż., 1995, 8, 255-256.
VIAENE J., de VRIEZE M.: Concern of Belgians consumers in respects of food and health. University of Ghent, Belgium, 1987.
Warunki życia ludności i potrzeby żywnościowe gospodarstw domowych w 1993 roku. GUS, Warszawa 1993.
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Inne teksty tego samego autora
- Joanna Kutermankiewicz, Barbara Kowrygo, Rozwój rynku napojów bezalkoholowych w Polsce na tle tendencji światowych , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 47 (2002)
- Joanna Kaczorowska, Barbara Kowrygo, Konsumencka gotowość do realizacji zrównoważonego wzorca spożycia żywności , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 114 (2016)
- Barbara Kowrygo, Wacław Laskowski, Przewidywane zmiany w spożyciu żywności w Polsce jako podstawa kształtowania zrównoważonego rozwoju gospodarki żywnościowej , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 41 (2000)
- Barbara Kowrygo, Krystyna Rejman, Ewa Świstak, Ocena spożycia żywności w Polsce w nowych warunkach ekonomiczno-społecznych , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 29 (1997)
- Barbara Kowrygo, Beata Sawicka, Ewa Świstak, Wpływ urynkowienia gospodarki żywnościowej na kształtowanie się samozaopatrzenia w żywność w gospodarstwach domowych w Polsce , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 29 (1997)
- Hanna Górska-Warsewicz, Barbara Kowrygo, Preferencje konsumenckie w zakresie mleka i jego przetworów , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 32 (1998)
- Krystyna Rejman, Ewa Halicka, Barbara Kowrygo, Zastosowanie ekonomii instytucjonalnej w rozwiązywaniu problemów zaporowych na przykładzie wybranych sektorów gospodarki żywnościowej , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 45 (2001)