Jakość usług oferowanych przez polskie banki spółdzielcze

Main Article Content

Aneta Nowakowska-Krystman

Abstrakt
The results of researches on the service quality in the Polish cooperative banks in 2000 and 2004 are presented in the paper. The quality analysis is crucial because it helps to win and keep clients' confidence and it gives banks competitive advantage. Keeping the competitive advantage is possible thanks to Total Quality Management implementation. The research on service quality of cooperative banks reveals that cooperative banks have good image among their clients. Due to this fact, cooperative banks have recently gained better competitiveness in comparison to commercial banks.

Article Details

Jak cytować
Nowakowska-Krystman, A. (2005). Jakość usług oferowanych przez polskie banki spółdzielcze. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (57), 137–147. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2005.57.25
Bibliografia

GRAY J.L., HARVEY T.W.: Znaczenie jakości w działalności bankowej. Związek Banków Polskich, Warszawa 1998.

KINDLARSKI E.: Jakość wyrobów. PWE, Warszawa 1988.

NICHOLLS R.F.: Promocja i sprzedaż usług bankowych. Olympus, Warszawa 1994.

OPOLSKI K. (pod red.): Jakość w banku w praktyce i teorii zarządzania. CeDeWu, Warszawa 2000.

PLUTA-OLEARNIK M.: Marketing usług bankowych, PWE, Warszawa 1999.

SWOBODA UWE C.: Bankowość detaliczna. Strategie marketingowe i procesy zarządzania, CeDeWu, Warszawa 2000.

Szersza oferta i lepsza jakość usług. Bank Spółdzielczy 2/2005.

TENNER A.R., DETORO I.J.: Total Quality Management. Three steps to continuous improvement. Addison-Wesley Publishing Co. Massachusetts 1993.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty