Działania promocyjne kawiarni sieciowych i ich ocena w świetle badań konsumentów

Main Article Content

Monika Świątkiewicz
Sylwia Okraska


Słowa kluczowe : działania promocyjne, kawiarnie sieciowe, usługi gastronomiczne, kawa
Abstrakt
Tematem artykułu jest ocena działań promocyjnych podejmowanych przez kawiarnie sieciowe w Polsce i ich wpływ na decyzje konsumenckie. W tym celu zostało przeprowadzone badanie ankietowe stopnia znajomości, preferencji i częstotliwości wykorzystania poszczególnych form działań promocyjnych przez kawiarnie sieciowe oraz ich ocenę przez konsumentów. Stwierdzono, że działania promocyjne stanowią dla klientów zachętę do odwiedzin kawiarni. Czynnik ten okazał się ważniejszy od znanej marki oraz panującej o niej opinii, jednak niezależnie od marki sieci i stosowanych form promocji, to smak kawy, sposób i jakość obsługi oraz atmosfera miejsca w najwyższym stopniu skłaniają gości do odwiedzin kawiarni.

Article Details

Jak cytować
Świątkiewicz, M., & Okraska, S. (2016). Działania promocyjne kawiarni sieciowych i ich ocena w świetle badań konsumentów. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (113), 65–76. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2016.113.6
Bibliografia

CBOS, 2014: Aktywność społeczna Polaków, Warszawa.

JEŻEWSKA-ZYCHOWICZ M., GAJDA R., 2011: Obsługa kelnerska i dodatkowa oferta a gotowość konsumenta do korzystania z usług gastronomicznych. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Konsument na rynku usług nr 694, s. 399-408.

Klienci częściej odwiedzają kawiarnie sieciowe, 2012, http://www.horecanet.pl/Czesciej-odwiedzamy- kawiarnie-sieciowe,wiadomosc,22,kwiecien-%281%29,2012.aspx, dostęp: 18.05.2015.

KOWALCZUK I., 2012: Zachowania konsumentów na rynku usług gastronomicznych: aspekt marketingowy. Wyd. SGGW, Warszawa, s. 9-62.

OKRASKA S., 2015: Analiza działań promocyjnych kawiarni sieciowych i ich ocena w świetle badań ankietowych, praca magisterska przygotowana na kierunku Żywienie Człowieka i Ocena Żywności, Warszawa 2015.

Polska na talerzu 2015, Raport firmy MAKRO Cash&Carry, http://www.grupaiqs.pl/wpcontent/uploads/2015/04/raport_polska_na_talerzu_2015.pdf, dostęp 21.09.2015.

Pozytywne trendy na rynku kawiarni, http://www.portalspozywczy.pl/horeca/wiadomosci/pozytywne-trendy-na-rynku-kawiarni,111408.html, dostęp: 17.04.2015.

Raport Rynek Gastronomiczny w Polsce 2013. http://data.axmag.com/data/201308/20130807/U44451_F232448/FLASH/index, dostęp: 22.10.2015.

SALA J., 1999: Podsystemy rynku usług gastronomicznych w gospodarce rynkowej. Food Service 7, s. 35.

SALA J., 2011: Marketing w gastronomii. PWE, Warszawa.

TNS OBOP, 2010, Raport ECCO - Charytatywność Polaków 2010.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.