Promotional activities of corporate coffee chains and their evaluation based on survey research

Main Article Content

Monika Świątkiewicz
Sylwia Okraska


Keywords : promotional campaigns, coffee chains, gastronomy services, coffee
Abstract
work cafes in Poland as well as and their influence on consumer decisions. A survey assessing the consumers’ knowledge of, preferences, and frequency of using various forms of promotional activities used by leading cafes network was carried out. It was found out that promotional activities influence the customers’ decisions to visit a cafe. This factor turned out to be more important than a well-known brand name and general opinion on a particular cafe. Regardless of the brand and used forms of promotion, it was the taste of coffee, quality of service and the atmosphere of the place that were the most important factors determining the customers’ decisions to visit a particular café.

Article Details

How to Cite
Świątkiewicz, M., & Okraska, S. (2016). Promotional activities of corporate coffee chains and their evaluation based on survey research. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (113), 65–76. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2016.113.6
References

CBOS, 2014: Aktywność społeczna Polaków, Warszawa.

JEŻEWSKA-ZYCHOWICZ M., GAJDA R., 2011: Obsługa kelnerska i dodatkowa oferta a gotowość konsumenta do korzystania z usług gastronomicznych. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Konsument na rynku usług nr 694, s. 399-408.

Klienci częściej odwiedzają kawiarnie sieciowe, 2012, http://www.horecanet.pl/Czesciej-odwiedzamy- kawiarnie-sieciowe,wiadomosc,22,kwiecien-%281%29,2012.aspx, dostęp: 18.05.2015.

KOWALCZUK I., 2012: Zachowania konsumentów na rynku usług gastronomicznych: aspekt marketingowy. Wyd. SGGW, Warszawa, s. 9-62.

OKRASKA S., 2015: Analiza działań promocyjnych kawiarni sieciowych i ich ocena w świetle badań ankietowych, praca magisterska przygotowana na kierunku Żywienie Człowieka i Ocena Żywności, Warszawa 2015.

Polska na talerzu 2015, Raport firmy MAKRO Cash&Carry, http://www.grupaiqs.pl/wpcontent/uploads/2015/04/raport_polska_na_talerzu_2015.pdf, dostęp 21.09.2015.

Pozytywne trendy na rynku kawiarni, http://www.portalspozywczy.pl/horeca/wiadomosci/pozytywne-trendy-na-rynku-kawiarni,111408.html, dostęp: 17.04.2015.

Raport Rynek Gastronomiczny w Polsce 2013. http://data.axmag.com/data/201308/20130807/U44451_F232448/FLASH/index, dostęp: 22.10.2015.

SALA J., 1999: Podsystemy rynku usług gastronomicznych w gospodarce rynkowej. Food Service 7, s. 35.

SALA J., 2011: Marketing w gastronomii. PWE, Warszawa.

TNS OBOP, 2010, Raport ECCO - Charytatywność Polaków 2010.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.