Źródła informacji wykorzystywane w ocenie przedsiębiorstwa społecznie odpowiedzialnego

Main Article Content

Bożena Kołosowska

Abstrakt
The paper describes how important it becomes to create appropriate standards that are applicable to the operations of socially responsible companies and their stakeholders. Introduction of those standards becomes necessary for adequate presentation and verifi cation of reported data. Portions of interesting information can be acquired from separate social reports and it is often proposed by investors that elements of sustainable development should appear in fi nancial reports. Not all procedures however are formalized and unifi ed while range of presented data is vastly increasing making forms of corporate social responsibility more and more differentiated depending on assumed research paradigm. It is important however to take actions in order to unify presentation and interpretation methods of published data.

Article Details

Jak cytować
Kołosowska, B. (2011). Źródła informacji wykorzystywane w ocenie przedsiębiorstwa społecznie odpowiedzialnego. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (91), 39–48. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2011.91.69
Bibliografia

DZIAWGO D.: Relacje inwestorskie. PWN, Warszawa 2011.

FAMIELEC J.: Wpływ idei zrównoważonego rozwoju na politykę państwa i funkcjonowanie przedsiębiorstw. [w:] Wpływ idei zrównoważonego rozwoju na politykę państwa i regionów. Tom 1. Problemy ogólnopaństwowe i sektorowe. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Białymstoku, Białystok 2009.

GABRUSEWICZ T.: Rachunkowość odpowiedzialności społecznej w kształtowaniu zasad nadzoru korporacyjnego. Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2010.

GASPARSKI W., (red.): Europejskie standardy etyki i społecznej odpowiedzialności biznesu. WSPiZ, Warszawa 2003.

KAPLON A.: Pojęcie zrównoważonego rozwoju, w perspektywie teorii Jurgena Habermasa, [w:] Teoria i praktyka zrównoważonego rozwoju, pod red. A. Graczyka. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Białystok-Wrocław 2007.

KAŹMIERCZAK M.: Rola audytu w kształtowaniu społecznie odpowiedzialnych organizacji. Ekonomia i Środowisko 2010, nr 2(38).

KOŻUCH B.: Nauka o organizacji. CeDeWu, Warszawa 2007.

NAKONIECZNA J.: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych. Difin, Warszawa 2008.

OCIECZEK W., GAJDZIK B.: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw produkcyjnych. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2010.

PINDELSKI M.: Tworzenie przewag konkurencyjnych z wykorzystaniem społeczności sieciowych. Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2009.

ROGALL H.: Ekonomia zrównoważonego rozwoju. Teoria i praktyka. Zysk i S-ka, Poznań 2010.

ROK B.: Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie. Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2004.

ROK B.: Instytucjonalizacja społecznej odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw. Perspektywa teoretyczna i strategia badawcza. [w:] Oblicza społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa 2010.

Standardy AA 1000. Narzędzie społecznej odpowiedzialności organizacji. Przewodnik dla biznesu. CRSinfo, Warszawa 2011.

THOMPSON M., PICCOLA I.: Raport społeczny - reklama czy pożyteczne narzędzie. Harvard Business Review Polska 2007, nr 52.

ZBIEGIEŃ-MACIĄG L., Etyka w zarządzaniu. Wydawnictwo Centrum Informacji Menedżera, Warszawa 1997.

http://www.odpowiedzialni.gpw.pl/kryteria_oceny_spolek

http://www.pkn.pl/news/2010/11/1-listopada-2010-publikacja-normy-iso-26000

http://www.odpowiedzialnafirma.pl

http://www.mg.gov.pl/node/11771

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.