Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw wobec oczekiwań interesariuszy

Main Article Content

Marcin Ratajczak
Jan Wołoszyn

Abstrakt
The aim of this paper is to show how the responsibility lies with the company in fulfilling a social mission, what stakeholders expect, and how companies come up to these expectations. Expectations of stakeholders to companies were illustrated by the results of surveys conducted on a group of Polish and German respondents, in such areas as: workplace, environment, market and society. The results show some similarities but also differences in the feelings of respondents about the ethical behavior of Polish and German companies. The analysis conducted shows that the modern company can not shirk its social responsibility, and its activities should be based on the organizational culture that integrates all stakeholders around common goals.

Article Details

Jak cytować
Ratajczak, M., & Wołoszyn, J. (2010). Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw wobec oczekiwań interesariuszy. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (83), 95–102. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2010.83.52
Bibliografia

BECHERT S., GORYNIA-PFEFFER N., 2008: Polsko-niemieckie przedsiębiorstwa oraz wymagania ich Stakeholder. Rekomendacje na temat społecznej odpowiedzialności biznesu. Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej - RKW Kompetenz-zentrum, Warszawa - Düsseldorf.

BLOOM H., CALORI R., DE WOOT P., 1996: Zarządzanie europejskie. Wyd. POLTEXT, Warszawa.

CRACE J., 2009: Rachunek dla elity. Tygodnik Forum, nr 12/2009.

ĆWIK N.: Greenwashing a świadomość ekologiczna konsumentów, www.odpowiedzialnybiznes.pl

DYMOWSKI J., SZYMAŃSKA M., 2004: Społeczna odpowiedzialność biznesu. Raport specjalny. Warszawa.

Zarządzanie z pasją, czyli rozmowa z KONOSUKE MATSUSHITĄ. Wyd. FORUM, Poznań 2004.

GUTH W., 1995: Etyka w biznesie - podejście europejskie, [w:] Minus P.M. (red.): Etyka w biznesie. PWN, Warszawa.

LASZLO CH., 2008: Sustainable Volus. Stanford University Press, Stanford. Za: Dymowski J., Szymańska M.: Społeczna odpowiedzialność biznesu. Raport specjalny. Warszawa.

ROK B., Raport. Odpowiedzialny biznes w Polsce 2005 r., [w:] www.odpowiedzialnybiznes.pl

REYES V.M., 2005: Etyka biznesu - wybrane kwestie, [w:] Etyka w biznesie i zarządzaniu. Oficyna Ekonomiczna, Kraków.

RYBAK M., 2002: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, [w:] Borkowska M., Gałkowski J.W. (red.): Etyka w biznesie, Lublin 2002, s. 89. Za: Kietliński K.: Religijne, historyczne i kulturowe uwarunkowania etyki biznesu, [w:] Etyka w biznesie i zarządzaniu. Oficyna Ekonomiczna, Kraków.

WOŁOSZYN J., 2008: Przedsiębiorstwa i ich otoczenie we wzajemnych relacjach współdziałania, [w:] Fedan R., Smoleń M. (red.): Przedsiębiorstwo i region. Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów.

ZBIEGIEŃ-MACIĄG L., 1996: Etyka w zarządzaniu. Wyd. CIM, Warszawa.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.