Trends in Marketed Animal Production in Poland in the 1990-2001 Period

Main Article Content

Barbara Gołębiewska

Abstract
The article discusses changes in commercial farm production in Poland in the years 1990-2000. For the period analysed, animal products dominated in farm sold products. It was observed that the selling in the market was differentiated between individual animal products. Generally, since 1990 there has been recorded fall in share of animal production which was sold.lw

Article Details

How to Cite
Gołębiewska, B. (2003). Trends in Marketed Animal Production in Poland in the 1990-2001 Period. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (49), 111–120. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2003.49.29
References

CHMIELEWSKA B., 2002: Samozaopatrzenie w rolnictwie. Studia i Monografie. IERiGŻ. Warszawa.

GOŁĘBIEWSKA B., 2000: Powiązania gospodarstw rolniczych z otoczeniem jako czynnik kształtujący ich wyniki ekonomiczne. Wyd. SGGW. Warszawa.

GOŁĘBIEWSKA B., KLEPACKI B., 2002: Opłacalność produkcji zwierzęcej w Polsce w latach dziewięćdziesiątych. Wieś Jutra nr 7.

HUNEK T. (red.) 2002: Rolnicza Polska wobec wyzwań współczesności. IRWiR PAN. Wyd. Wieś Jutra. Warszawa.

NONIEWICZ C., 1996: Rozwój gospodarki chłopskiej. Wyd. Filii UW w Białymstoku, Białystok.

Roczniki Statystyczne GUS, 1996-2002.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.