The possibilities of using the food market attributes in creating the image and development of the region, based on selected regions of Poland

Main Article Content

Agnieszka Stanowicka

Abstract
Skillful creation of a region’s positive image as a non-material resource may contribute to the region development in long perspective. During this process it is very important to show the attributes of region identity. The author made an attempt to demonstrate the possibilities for the use of food market attributes in creation of region’s image. A survey was carried out in six typical regions (NUTS 2) in Poland and the results are presented in the paper. The main important food market attributes are: regional culinary heritage, regional products, prevalent production in region and regional diversity of food consumers behaviour.

Article Details

How to Cite
Stanowicka, A. (2014). The possibilities of using the food market attributes in creating the image and development of the region, based on selected regions of Poland. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (107), 35–46. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2014.107.23
References

ALTKORN J., 2002: Kształtowanie rynkowego wizerunku firmy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.

BUZOWSKA B., 2010: Marketingowa orientacja w praktyce jednostki samorządu terytorialnego - dziedzictwo kulturowe wartością marketingową wizerunku powiatu tarnowskiego, Samorząd Terytorialny, nr 3, s. 31.

CZUBAŁA A., WIKTOR J. (red.), 2001: Marketing u progu XXI wieku. Księga jubileuszowa dla uczczenia 70. urodzin prof. J. Altkorna, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków.

FLOREK M., 2013: Podstawy marketingu terytorialnego, Wydawnictwo UE w Poznaniu, Poznań.

HADYŃSKI J., 2011: Strategie rozwoju lokalnego, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań.

KOWALIK I., SIKORA T., 2007: Marketing produktów regionalnych, Marketing i Rynek, nr 9, s. 15.

KURPACZ M., 2007: Z problematyki żywności tradycyjnej, Studia Regionalne i Lokalne, nr 4(30), s. 102.

MURZYN-KUPISZ M., 2010: Podmioty na rynku dziedzictwa kulturowego, Studia Regionalne i Lokalne, nr 3(41), s. 64.

ŁUCZAK A., 2000: Istota tożsamości miasta, Samorząd Terytorialny, nr 10, s. 48.

ŁUCZAK A., 2001: Wizerunek miasta, Samorząd Terytorialny, nr 1-2, s. 50.

SŁOMIŃSKA B., 2007: Gmina w procesach stymulowania przedsiębiorczości, Samorząd Terytorialny, nr 3, s. 15.

STANOWICKA-TRACZYK A., 2008: Kształtowanie wizerunku miasta na przykładzie miast polskich, Wydawnictwo Branta, Bydgoszcz.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.
Recommend Articles