Quality conditioning factors and their influence on taking purchasing decisions in the catering market

Main Article Content

Mariusz Grębowiec

Abstract
The aim of this article was to gauge importance of quality, including quality assuring systems in purchasing decisions making on gastronomic market. In the thesis primary and secondary methods of research were used. Within the framework of secondary research the following issues were presented: the very idea of quality, quality management in food sector as well as the characteristics of modern customer and the analysis of gastronomic market in Poland. Primary research was based on a survey among customers of food offered on gastronomic market.

Article Details

How to Cite
Grębowiec, M. (2010). Quality conditioning factors and their influence on taking purchasing decisions in the catering market. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (80), 117–130. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2009.80.120
References

BINDER F. 1993: Jakość żywności. Rolnictwo ekologiczne – od teorii do praktyki, Stowarzyszenie Ekoland, Warszawa.

BABICZ-ZIELIŃSKA E., ZABROCKI R. 2007: Konsument XXI wieku. [w:] Przemysł Spożywczy. Wyd. SIGMA-NOT, Warszawa, nr 1(61), s. 6–8.

CZARNIECKA-SKUBINA E. 2008: Jakość usługi Gastronomicznej w aspekcie żywieniowym, technologicznym i higienicznym. Żywność. Nauka. Technologia. Jakość, Wydawnictwo Naukowe PTTŻ, Kraków, nr 1(46) Suplement, s. 25–33.

GODLEWSKA K. 2004: GHP, GMP, HACCP jako obligatoryjne narzędzia zarządzania jakością w przemyśle żywnościowym. s. 218, [w]: Sikora T. Narzędzia jakości w doskonaleniu i zarządzaniu jakością, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.

ILLY A., VIANI R. 1995: Espresso Coffee, Academic Press Limited, London, San Diego.

Janiak D. 2004: Dobra Praktyka Produkcyjna i Dobra Praktyka Higieniczna w gastronomii z elementami HACCP, SIT NOT SPOŻ, Warszawa.

JASIULEWICZ-KACZMAREK M., WIECZOREK R. 2008: Eksploatacja systemu zarządzania bezpieczeństwem żywności warunkiem satysfakcji klienta, s. 617, [w]: Sikora T. Koncepcje zarządzania jakością. Doświadczenia i perspektywy, Wydawnictwo Naukowe PTTŻ, Kraków.

KUŚMIERCZYK K., SZCZEPIENIEC-PUCHALSKA D. 2008: Zmiany w konsumpcji żywności w Polsce, Przemysł Spożywczy, Wyd. SIGMA-NOT, Warszawa, nr 12(62), s. 6–13.

ŁABA S. 2008: Jakość konsumencka jako wyzwanie dla producentów żywności. s. 631, [w]: Sikora T. Koncepcje zarządzania jakością. Doświadczenia i perspektywy, Wydawnictwo Naukowe PTTŻ, Kraków.

OZIMEK I. 2006: Bezpieczeństwo żywności w aspekcie ochrony konsumenta w Polsce, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.

SALA J. 2004: Marketing w gastronomii, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

ŚWIETLIK K. 2008: Ogólne tendencje w rozwoju popytu na żywność. [w:] Analizy rynkowe. Popyt na żywność – stan i perspektywy. Dział Wydawnictw IERGiŻ-PIB, Warszawa, s. 7.

WITAK A. 2007: Spadek czy wzrost. Food Service, Polskie Wydawnictwo Fachowe, Warszawa, nr 4, s. 34–41.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.
Recommend Articles