Corporate Social Responsibility in hypermarkets chains in Poland

Main Article Content

Aleksandra Lubańska

Abstract
The paper presents idea of the Corporate Social Resposibility (CSR) which has been implemented in Polish hypermarkets. The first part of the article explains the CSR concept. Then hypermarmets chains in Poland are characterized. Finally, the main, third part of the paper, concerns the concept of Corporate Social Responsibility applied in hypermarkets chains. The study reveals actions of CSR in hypermarkets including human capital, social capital, material and environmental responsibility

Article Details

How to Cite
Lubańska, A. (2010). Corporate Social Responsibility in hypermarkets chains in Poland. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (83), 103–113. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2010.83.53
References

Być numerem jeden: Francja w Polsce, 2005: Dodatek specjalny Supermarket News, nr 21.

CO to jest CSR?, 2007: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, http://www.fob.org.pl/co-to-jestcsr-1884152.htm, data pobrania 22.06.2010.

Green Paper for promoting an European framework for corporate social responsibility. COM 2001, 336 final, Bruksela.

Konferencja dla dostawców. Biuletyn dla dostawców i partnerów handlowych Tesco Polska, nr 3, grudzień 2009.

KOSTERA M., 1992: Czym jest etyka zarządzania? Przegląd Organizacji 1992 nr 2. (Crossref)

Nie tylko wielkość się liczy: Francja w Polsce, dodatek specjalny Supermarket News, 2005: nr 21.

PALIWODA-MATIOLAŃSKA A., 2006: Społeczna Odpowiedzialność Biznesu CSR w Unii Europejskiej a doświadczenia polskie, [w:] Zarządzanie zasobami ludzkimi - teraźniejszość i przyszłość; Borkowska S. (red.), Instytut Pracy i Spraw Socjalnych, Warszawa.

Plany rozwoju Tesco, 2007, Handel nr 8.

Produkty regionalne. Biuletyn dla dostawców i partnerów handlowych Tesco Polska, nr 3, grudzień 2009.

Raport Carrefour: zrównoważony rozwój - dla odpowiedzialnego handlu i pozytywnej globalizacji, 2008, Warszawa.

Raport Dobrych Praktyk CSR 2010, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, Warszawa.

Raport Dobrych Parktyk CSR, 2010, Metro Group.

Raport Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2009. Dobre praktyki, 2010, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa.

Rodzinny Dom Dziecka - szansa na szczęśliwe dzieciństwo. Biuletyn dla dostawców i partnerów handlowych Tesco Polska, nr 4, marzec 2009.

Społeczna odpowiedzialność biznesu jako element budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorcy, 2009, Raport GFK Polonia na zlecenie Business Centre Club, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Forum Związków Zawodowych.

Tesco - Raport z działań z zakresu społecznej odpowiedzialności za lata 2002-2005, 2006.

W kilku słowach - nasze działania CSR. Biuletyn dla dostawców i partnerów handlowych Tesco Polska, nr 3, grudzień 2009.

IV Ranking odpowiedzialnych firm 2010, Infor Biznes, Warszawa.

http://www.auchan.pl

http://www.carrefour.pl

http://www.metrogroup.pl

http://www.tesco.pl

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.