Forecasting the number of the emitted payment cards

Main Article Content

Marcin Adamczyk
Maria Parlińska


Keywords : Electronic banking, internet banking, payments carts, virtual carts
Abstract
The development of modern technologies promoted the idea of the information society. Despite different meanings of this concept, many of nations, as well as the European Union itself, recognised the development of the information society as its long-term strategy goal. Access to information and growth of the role of communication in society and economy mean a substantial change in the approach to the mission concept and marketing strategies in business, concentrating on chances given by the Internet and the economy of network

Article Details

How to Cite
Adamczyk, M., & Parlińska, M. (2006). Forecasting the number of the emitted payment cards. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (60), 289–299. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2006.60.50
References

Bloor R., (2001). Wirtualny b@zar, Wydawnictwo K.E. Liber, Warszawa.

Chmielarz W., (1999). Systemy elektronicznej bankowości i cyfrowej płatności, Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Informatyczna, Warszawa.

Gospodarowicz A., (2002). Technologie informatyczne w bankowości., Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.

Janc A., Kotliński G. (1999). Determinanty wykorzystania bankowości elektronicznej w rozwoju wybranych usług bankowych., w. Zastosowania rozwiązań informatycznych w bankowości, Wrocław.

Kisiel M., (2005). Internet a konkurencyjność banków w Polsce., Warszawa.

Lambin J.- J., (2001). Strategiczne zarządzanie marketingowe., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Materiały NBP, System płatniczy w Polsce, październik 2002.

Mattelart A., (2004). Społeczeństwo informacji., Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITAS, Kraków.

Niedźwiecki G., Parlińska M., (2004). Integracja usług bankowych w jednoczącej się Europie. w. Metody ilościowe w badaniach ekonomicznych - IV. Red. A. Orłowski, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.

Parlińska M., (2002). Dystrybucja informacji w wirtualnym środowisku., Wydawnictwo SGGW, Warszawa.

Porębska-Miąc T., (2000). Bankowość elektroniczna jako element e-biznesu. w: Zastosowania rozwiązań informatycznych w bankowości. red. A. Gospodarowicz, Wydawnictwo AE, Wrocław.

Trejderowski T., (2002). Po prostu Internet, Wydawnictwo HELION, Warszawa.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.