Kierunki modernizacji systemu dystrybucji produktów zbożowych w Polsce

Main Article Content

Wacław Szymanowski
Grzegorz Karasiewicz

Abstrakt
The paper presents the main methods and directions of modernisation of agri-food products distribution system in Poland on the sample of the cereal market. First part of the study identifies the system of cereal distribution in Poland. Then, the effectiveness of this system was assessed according to qualitative and quantitative criteria. On the basis of conducted analysis the author proposes definitive model of cereal products distribution system. The author's suggestions in regards to system transformation ways will enable an implementation of final structure of cereal distribution system in Poland.

Article Details

Jak cytować
Szymanowski, W., & Karasiewicz, G. (2000). Kierunki modernizacji systemu dystrybucji produktów zbożowych w Polsce. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (38), 65–80. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2000.38.5
Bibliografia

BIELEJEC J., 1998: Jakość techniki i organizacji procesów transportowych w przemieszczaniu żywności w rolnictwie, Materiały konferencji PITŻ - Jakość w transporcie żywności, Poznań 4-6 listopada, Warszawa.

BOWERSOX D., COOPER M., 1992: Strategic Marketing Channels Management, McGraw Hill, New York.

CZERNI A., 1995: Wpływ systemu oraz instytucji kontroli jakości na rynek produktów rolniczych i żywnościowych. [w:] Wpływ instytucji i organizacji na rynki produktów rolnych i żywności w Polsce i niektórych krajach europejskich. Projekt Phare P9105-04-15. IPS, MITAMA.

FONFARA K., Marketingowa orientacja polskich przedsiębiorstw, Marketing i Rynek 3194.

GŁOWACKI R., 1982: Przedsiębiorstwo na rynku, wyd. II. Warszawa.

KARASIEWICZ G., SZYMANOWSKI W., 1998: Współzależność rozwoju instytucji hurtu pierwotnego ze zmianami struktury agrarnej w Polsce. Konferencja "Uwarunkowania przekształceń struktury agrarnej w rolnictwie polskim", Poznań.

KŁODZIŃSKI M., WILKIN J., 1998: Rozwój obszarów wiejskich w Polsce, [w:] Identyfikacja priorytetów w modernizacji sektora rolno-spożywczego w Polsce, FAPA, Warszawa.

KŁOSIEWICZ U., SŁOMIŃSKA B., Marketingowa orientacja polskich przedsiębiorstw handlowych. Marketing i Rynek 6/95.

KOTARBIŃSKI J., Marketing w polskich spółkach giełdowych. Marketing i Rynek 5/98.

PASTERNAK K., Rozwój marketingu w przedsiębiorstwach przemysłu mięsnego. Marketing i Rynek 3/95.

PASZKOWSKI S., POCZTA W., WYSOCKIF., 1998: Sytuacja strukturalno-produkcyjna rolnictwa polskiego na tle rolnictwa UE. [w:] Identyfikacja priorytetów w modernizacji sektora rolno-spożywczego w Polsce. FAPA, Warszawa.

PIENIĄŻEK K., 1995: Wpływ instytucji na rynek produktów rolniczych. [w:] Wpływ instytucji i organizacji na rynkach produktów rolnych i żywności w Polsce i niektórych krajach europejskich, Projekt Phare P9105-04-15, IPS, MITAMA.

Plan rozwoju struktur handlu hurtowego produktów rolniczych - raport finalny, Projekt FAPA/ASAP P9205-05-20, IPS, Warszawa 1995.

ROWIŃSKI J., Integracja Polski z Unią Europejską – Niezbędne procesy dostosowawcze polskiej gospodarki żywnościowej. Zagadnienia Ekonomiki Rolnej 2-3/1997.

Rynek zbóż. Stan i perspektywy. Raporty Rynkowe. MRiGŻ, ARR, IERiGŻ, listopad 1998.

STERN L., EL-ANSARY A., BROWN J., 1989: Management in Marketing Channels, Prentice Hall International, London.

STERN L., STURVIDIVANT F., 1987: Customer-Driven Distribution System, Harvard Business Review, July-August.

SZYMANOWSKI W., KARASIEWICZ G., 1998: Handel krajowy produktami rolno-spożywczymi [w:] Identyfikacja priorytetów w modernizacji sektora rolno-spożywczego w Polsce, FAPA, Warszawa.

TWARDOWSKI T., Novel food, czyli żywność otrzymywana z organizmów transgenicznych, Materiały konferencji PTTŻ, Oddział Małopolska, Kraków 19-20 czerwca 1997.

URBAN R., 1998: Przetwórstwo rolno-spożywczego w Polsce. [w:] Identyfikacja priorytetów w modernizacji rolnictwa i sektora rolno-spożywczego w Polsce, FAPA, Warszawa.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.