Żywność ekologiczna w opinii młodych polskich konsumentów – wyniki badań

Main Article Content

Iwona Escher
Joanna Petrykowska


Słowa kluczowe : żywność ekologiczna, rolnictwo ekologiczne, młodzi konsumenci, zachowania nabywców
Abstrakt
Celem niniejszego opracowania jest ukazanie, jak żywność ekologiczną postrzegają młodzi polscy konsumenci – jakie są ich opinie na temat tej żywności oraz jej producentów. Dla realizacji założonego celu wykorzystano literaturę z zakresu rynkowych zachowań nabywców, rolnictwa ekologicznego i produkowanej w jego warunkach żywności, a także dane pozyskane z badania pierwotnego przeprowadzonego w okresie luty-marzec 2014 r. metodą ankiety audytoryjnej na próbie 617 respondentów (młodych polskich konsumentów).

Article Details

Jak cytować
Escher, I., & Petrykowska, J. (2016). Żywność ekologiczna w opinii młodych polskich konsumentów – wyniki badań. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (113), 33–44. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2016.113.3
Bibliografia

Badania świadomości i zachowań ekologicznych mieszkańców Polski, TNS OBOP, Warszawa 2011, http://bit.ly/1kmCtbh (dostęp 01.11.2015).

Badanie świadomości i zachowań ekologicznych mieszkańców Polski, TNS Polska, Warszawa 2012, http://bit.ly/1iQpA7E (dostęp: 01.11.2015).

Badanie świadomości i zachowań ekologicznych mieszkańców Polski, PBS, Sopot 2013, http://bit.ly/1PmlliJ (dostęp: 01.11.2015).

Badanie świadomości i zachowań ekologicznych mieszkańców Polski, TNS Polska, Warszawa 2014, http://bit.ly/1PmlliJ (dostęp: 01.11.2015).

BARANOWSKA-SKIMINA A., Polski konsument ceni odpowiedzialny biznes, http://bit. ly/1WOLoy2 (8.11.2010)

DENISOWSKI A., Rolnictwo ekologiczne, Zachodniopomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Barzkowicach, Barzkowice 2012.

ESCHER I., PETRYKOWSKA J., Proekologiczne zachowania młodych polskich konsumentów, "Handel Wewnętrzny" nr 2/2015.

ESCHER I., PETRYKOWSKA J., Young Polish Consumers On The Organic Food Market, "Economic and Environmental Studies", vol. 15, no. 2/2015.

ESCHER I., PETRYKOWSKA J., Zachowania młodych polskich konsumentów na rynku żywności ekologicznej, [w:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Zachowania konsumentów i komunikacja marketingowa w zmieniającym się otoczeniu, G. Rosa i A. Smalec (red.), Zeszyty Naukowe USz nr 825, Problemy zarządzania, finansów i marketingu nr 36, Szczecin 2014.

GERTIG H., O bezpieczeństwie żywności ekologicznej, "Bromatologia i Chemia Toksykologiczna", nr 3/2010.

Guidelines For The Production, Processing, Labelling And Marketing of Organically Produced Foods, FAO & WHO, Rome 1999 (z późn. zm.).

ŁUKASIŃSKI W., Projakościowe zarządzanie a optymalizacja jakości produktu ekologicznego, "Marketing i Rynek", nr 7/2014.

MRÓZ B., Konsument w globalnej gospodarce. Trzy perspektywy, SGH w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2013.

Ramowy Plan Działań dla Żywności i Rolnictwa Ekologicznego w Polsce na lata 2014-2020, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Warszawa 2014, s. 3, http://bit.ly/1RLyD5Z (dostęp: 02.11.2015).

RUDNICKI L., Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2012.

SZYMAŃSKA K., Czynniki kształtujące podaż na żywność ekologiczną, "Postępy Techniki Przetwórstwa Spożywczego", nr 2/2011.

ŚMIECHOWSKA M., Konsumpcja produktów ekologicznych - snobizm czy świadomy wybór, [w:] Konsument na rynku usług, G. Rosa, A. Smalec i M. Wanagos (red.), Zeszyty Naukowe USz nr 694, Problemy zarządzania, finansów i marketingu nr 22, Szczecin 2011.

ŻAKOWSKA-BIEMANS S., Bariery zakupu żywności ekologicznej w kontekście rozwoju rynku żywności ekologicznej, "Journal of Research and Applications in Agricultural Engineering", vol. 56, No. 4 /2011.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.