Organic food in the opinion of young Polish consumers – research results

Main Article Content

Iwona Escher
Joanna Petrykowska


Keywords : organic food, organic farming, young consumers, consumer behaviour
Abstract
The aim of this paper is to show how organic food is perceived by young Polish consumers – what are their opinions on this kind of food and its producers, what qualities they attribute to it and whether they recognize the differences between organic and conventional food. To achieve the purpose, the literature on consumer behavior, organic farming and food produced under its conditions was analysed. Moreover, primary research was conducted by the authors in February and March 2014 by means of an auditorium survey based on a sample of 617 respondents (young Polish consumers).

Article Details

How to Cite
Escher, I., & Petrykowska, J. (2016). Organic food in the opinion of young Polish consumers – research results. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (113), 33–44. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2016.113.3
References

Badania świadomości i zachowań ekologicznych mieszkańców Polski, TNS OBOP, Warszawa 2011, http://bit.ly/1kmCtbh (dostęp 01.11.2015).

Badanie świadomości i zachowań ekologicznych mieszkańców Polski, TNS Polska, Warszawa 2012, http://bit.ly/1iQpA7E (dostęp: 01.11.2015).

Badanie świadomości i zachowań ekologicznych mieszkańców Polski, PBS, Sopot 2013, http://bit.ly/1PmlliJ (dostęp: 01.11.2015).

Badanie świadomości i zachowań ekologicznych mieszkańców Polski, TNS Polska, Warszawa 2014, http://bit.ly/1PmlliJ (dostęp: 01.11.2015).

BARANOWSKA-SKIMINA A., Polski konsument ceni odpowiedzialny biznes, http://bit. ly/1WOLoy2 (8.11.2010)

DENISOWSKI A., Rolnictwo ekologiczne, Zachodniopomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Barzkowicach, Barzkowice 2012.

ESCHER I., PETRYKOWSKA J., Proekologiczne zachowania młodych polskich konsumentów, "Handel Wewnętrzny" nr 2/2015.

ESCHER I., PETRYKOWSKA J., Young Polish Consumers On The Organic Food Market, "Economic and Environmental Studies", vol. 15, no. 2/2015.

ESCHER I., PETRYKOWSKA J., Zachowania młodych polskich konsumentów na rynku żywności ekologicznej, [w:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Zachowania konsumentów i komunikacja marketingowa w zmieniającym się otoczeniu, G. Rosa i A. Smalec (red.), Zeszyty Naukowe USz nr 825, Problemy zarządzania, finansów i marketingu nr 36, Szczecin 2014.

GERTIG H., O bezpieczeństwie żywności ekologicznej, "Bromatologia i Chemia Toksykologiczna", nr 3/2010.

Guidelines For The Production, Processing, Labelling And Marketing of Organically Produced Foods, FAO & WHO, Rome 1999 (z późn. zm.).

ŁUKASIŃSKI W., Projakościowe zarządzanie a optymalizacja jakości produktu ekologicznego, "Marketing i Rynek", nr 7/2014.

MRÓZ B., Konsument w globalnej gospodarce. Trzy perspektywy, SGH w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2013.

Ramowy Plan Działań dla Żywności i Rolnictwa Ekologicznego w Polsce na lata 2014-2020, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Warszawa 2014, s. 3, http://bit.ly/1RLyD5Z (dostęp: 02.11.2015).

RUDNICKI L., Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2012.

SZYMAŃSKA K., Czynniki kształtujące podaż na żywność ekologiczną, "Postępy Techniki Przetwórstwa Spożywczego", nr 2/2011.

ŚMIECHOWSKA M., Konsumpcja produktów ekologicznych - snobizm czy świadomy wybór, [w:] Konsument na rynku usług, G. Rosa, A. Smalec i M. Wanagos (red.), Zeszyty Naukowe USz nr 694, Problemy zarządzania, finansów i marketingu nr 22, Szczecin 2011.

ŻAKOWSKA-BIEMANS S., Bariery zakupu żywności ekologicznej w kontekście rozwoju rynku żywności ekologicznej, "Journal of Research and Applications in Agricultural Engineering", vol. 56, No. 4 /2011.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.