Witryna internetowa jako narzędzie promocji i dystrybucji oferty gospodarstw agroturystycznych

Main Article Content

Katarzyna Gralak


Słowa kluczowe : Internet, agroturystyka, witryna internetowa, województwo podlaskie
Abstrakt
Celem artykułu jest ocena witryn obiektów agroturystycznych i sposobu ich wykorzystania w promocji i dystrybucji oferty turystycznej. Analizie poddano 63 witryny internetowe obiektów agroturystycznych z obszaru województwa podlaskiego. Do oceny stron wykorzystano model eMICA, stosowany m.in. do oceny witryn internetowych podmiotów branży turystycznej i dostosowany do warunków polskich. Badano rodzaj i zakres informacji, poziom interaktywności strony oraz możliwość zawierania transakcji handlowych. Przeprowadzone badania wskazują, że w zbiorowości gospodarstw agroturystycznych zdecydowanie dominuje grupa, która wykorzystuje witryny internetowe wyłącznie w celu prezentacji i promocji oferty (strona zawiera podstawowe informacje na temat oferty).

Article Details

Jak cytować
Gralak, K. (2016). Witryna internetowa jako narzędzie promocji i dystrybucji oferty gospodarstw agroturystycznych. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (115), 171–182. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2016.115.41
Bibliografia

BAŃSKI J., 2012: Turystyka wiejska, w tym agroturystyka, jako czynnik zrównoważonego i wielofunkcyjnego rozwoju obszarów wiejskich, Agrotec Polska i IGiPZ, Warszawa.

BEDNAREK-SZCZEPAŃSKA M., BAŃSKI J., 2014: Lokalizacyjne uwarunkowania oferty gospodarstw agroturystycznych w Polsce, Przegląd Geograficzny 2 (86), 245.

BIEŁUSZKO K., 2007: Kanały dystrybucji na elektronicznym rynku usług hotelarskich w Polsce, [w:] W. Kurek, R. Palusiński (red.), Studia nad turystyką. Prace ekonomiczne i społeczne. Geograficzne, ekonomiczne i społeczne aspekty turystyki, Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej, Uniwersytet Jagielloński, Kraków, 14.

BURGESS L., COOPER J., 2000: Extending the viability of MICA (model of internet commerce adoption) as a metric for explaining the process of business adoption of internet commerce, Paper Presented at the International Conference on Telecommunications and Electronic Commerce, Dallas.

CICHOMSKI G., HUTTEN-CZAPSKI F., RAŁ M., SASS W., 2011: Polska internetowa. Jak Internet dokonuje transformacji polskiej gospodarki, Boston Consulting Group, Warszawa.

DOOLIN B., BURGESS L., COOPER J., 2002: Evaluating the use of the Web for tourism marketing: a case study from New Zealand, Tourism Management 23 (5), 557-561.

DWORNIK B., 2013: Wakacje przez Internet. Raport Interaktywnie.com. Dostępne on-line na portalu http://interaktywnie.com.

DZIECHCIARZ T., 2011: Wykorzystanie witryn internetowych i poczty elektronicznej w marketingu agroturystyki na przykładzie województwa lubelskiego, Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy 23, 30-39.

GUS, 2014: Wykorzystanie technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach i gospodarstwach domowych w 2014 r., Warszawa.

JAGUSIEWICZ A., BYSZEWSKA-DAWIDEK M., 2010: Turystyka wiejska w 2010 roku, Instytut Turystyki, Warszawa.

JASIŃSKI A., 2012: Skuteczność promocji z wykorzystaniem internetowych portali agroturystycznych w świetle opinii ich użytkowników. Model portalu internetowego dla regionu, Acta Innovations 4, 56.

KOSMACZEWSKA J., 2010: Witryna internetowa jako narzędzie kreowania konkurencyjności w agroturystyce, Acta Scientiarum Polonorum, Oeconomia 9 (4), 225-232.

KRÓL K., 2015: Funkcjonalność oraz funkcje internetowych witryn gospodarstw agroturystycznych, Economics and Management 1, 345.

KRZYŻANOWSKA K., WOJTKOWSKI R., 2012: Rola Internetu w promocji usług agroturystycznych, Studia Ekonomiczne i Regionalne 5, 1, 48.

LIN D., ZHOU Z., GUO X., 2009: A Study of the Website Performance of Travel Agencies Based on the EMICA Model, J. Service Science & Management 3, 181-185.

MRiRW, 2015: Rolnictwo i gospodarka żywnościowa w Polsce, Warszawa.

PITRUS E., 2007: Internet w polskiej turystyce, Prace Geograficzne 117, 278.

PLATANIA M., 2014: Agritourism Farms and the Web. An Exploratory Evaluation of their Websites, Agris on-line Papers in Economics and Informatics 6, 3, 54-56.

RUSIECKI P., 2007: Analiza funkcjonowania serwisów internetowych biur podróży na rynku organizatorów imprez turystycznych w Polsce, [w:] T. Porębska-Miąc, H. Sroka (red.), Systemy Wspomagania Organizacji, Wyd, AE Katowice, Katowice.

STEPANIUK K., 2009: Ocena funkcjonalności wybranych witryn internetowych promujących działalność agroturystyczną w woj. podlaskim, Ekonomia i Zarządzanie 1, 131.

TALAR S., KOS-ŁABĘDOWICZ J., 2014: Internet w działalności polskich przedsiębiorstw. Studia Ekonomiczne, 184, 138.

WOJCIECHOWSKA J., 2011: 20 lat polskiej agroturystyki - o przeszłości i przyszłości. Turyzm 21 (1-2), 69.

ZAWADKA J., 2010: Ekonomiczno-społeczne determinanty rozwoju agroturystyki na Lubelszczyźnie, Wyd. SGGW, Warszawa.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.