Stan i perspektywy rozwoju outsourcingu w Polsce

Main Article Content

Sławomir Jarka

Abstrakt
Outsourcing is one of the key management concepts in the modern world. It is used as a tool to improve business effi ciency. The development of concepts in different countries is not the same. Poland in order to maintain a high level of outsourcing services must focus on improving its investment attractiveness, in three areas: support for foreign investors, education-oriented business practices and international promotion. The hypothesis concerning the importance of cost factor in the application of outsourcing has been verifi ed positively, indicating its important function in shaping the business effi ciency. This relationship indicated that 94% of enterprises.

Article Details

Jak cytować
Jarka, S. (2011). Stan i perspektywy rozwoju outsourcingu w Polsce. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (93), 149–158. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2011.93.111
Bibliografia

BOGUSZEWICZ T., Polski outsourcing wart ponad 4 mld zł, Rzeczpospolita 2011, nr 133, s. B8.

KŁOS M., Outsourcing w polskich przedsiębiorstwach, CeDeWu, Warszawa 2009.

KOPCZYŃSKI T., Outsourcing w zarządzaniu przedsiębiorstwem, CeDeWu, Warszawa 2010.

GOUNELLE P., LHERMITTE M., Reinventing European Growth, Ernst&Young European Attractiveness Survey, EYGM Limited, 2009.

PIĘTA J., Centra usług biznesowych - dlaczego Polska wygrywa w rywalizacji?, 2010, http://hrblog.infopraca.pl/2010/12.

Raport SourcingLine, "Top Outsourcing Countries", 2010.

Raport Tholonos, "Top 10 Emerging Outsourcing Cities Ranking", 2009.

Raport: Wykorzystaj outsourcing lepiej od konkurencji, Seria: Nowe trendy zarządzania, "Harvard Buissness Review" 2007.

Raport: Wzrost ryzyka na światowej mapie usług dla biznesu. Szansa dla Polski, www.LinkLeaders.pl

STEFANIAK P., Polska nadal atrakcyjna jako miejsce do inwestowania, wnp.pl, czerwiec 2011.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.