Zastosowanie modelu logitowego do analizy wyników egzaminu

Main Article Content

Hanna Dudek
Monika Dybciak


Słowa kluczowe : model logitowy, zmienna zerojedynkowa, wyniki egzaminu
Abstrakt
W pracy podjęto próbę wyjaśnienia przyczyn wysokiego udziału ocen negatywnych uzyskanych z egzaminu z ekonometrii na Międzywydziałowym Studium Informatyki i Ekonometrii SGGW. W celu określenia wielkości wpływu czynników objaśniających wynik egzaminu zastosowano model logitowy. Model ten stanowi jeden z rodzajów modeli dwumianowych, w których zmienna objaśniana jest zmienną zerojedynkową. Przedstawiono metody estymacji i weryfikacji modelu logitowego. Podano sposób interpretacji otrzymanych wyników. Na podstawie oszacowanego modelu stwierdzono, że systematyczna praca w ciągu semestru oraz dobry wypoczynek bezpośrednio przed pisaniem pracy egzaminacyjnej zwiększały prawdopodobieństwo zdania otrzymania oceny pozytywnej

Article Details

Jak cytować
Dudek, H., & Dybciak, M. (2006). Zastosowanie modelu logitowego do analizy wyników egzaminu. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (60), 81–92. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2006.60.29
Bibliografia

Greene W.H. (2000). Econometric Analysis. Prentice Hall Inc., Upper Saddle River, New Jersey.

Gruszczyński M. (2002). Modele i prognozy zmiennych jakościowych w finansach i bankowości. Oficyna Wydawnicza SGH. Warszawa.

Gujarati D. N. (2003). Basic Econometrics. McGraw Hill.

Judge G. G., Hill C., Griffiths W. E., Lütkepohl H., Lee T. (1985). The Theory and Practice of Econometrics, John Wiley & Sons. New York.

Maddala C. S. (2002). Introduction to Econometrics. John Wiley & Sons. New York.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.