Consumer behavior on certified baby food market

Main Article Content

Dominika Kuberska
Karolina Suchta


Keywords : consumer behavior, certified baby food
Abstract
The aim of the study was to unveil the specifics of consumer behavior on the certified baby food market, in particular with regard to their determinants. A questionnaire was used as a tool to conduct this study. A unique nature of the relationship between the buyer and the consumer on the market (a mother and a child) could have influenced the results obtained. Price is not the key determinant of behavior of buyers on the market. In addition, there is no correlation between the net income per capita and household expenditure on certified baby food.

Article Details

How to Cite
Kuberska, D., & Suchta, K. (2016). Consumer behavior on certified baby food market. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (114), 81–93. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2016.114.22
References

ANTONIDES G., VAN RAAIJ W.F., 2003: Zachowanie konsumenta. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa.

GAJEWSKI S., 1997: Zachowanie się konsumenta a współczesny marketing, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.

GARBARSKI L., 1998: Zachowania nabywców, PWE, Warszawa.

Klient Baby Food jest ważny dla każdego sklepu!, http://dystrybucja.eurocash.pl/wp-content/uploads/2014/03/ulotka_Nutricia.pdf, data dostępu: 28-10-2015.

JANOŚ-KRESŁO M., MRÓZ B., 2006: Konsument i konsumpcja we współczesnej gospodarce, Oficyna Wydawnicza SGH w Warszawie, Warszawa.

KIEŻEL E. (red.), 2000: Rynkowe zachowania konsumentów, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.

KOŁODRUB M., 2008: Raport o polskim rynku żywności dla niemowląt i dzieci w okresie czerwiec 2007 - maj 2008, http://www.nutricia.com.pl/cliparts/press_room/BF_raport/2008/Raport_Rynku_Zywnosci_dla_Niemowlat_i_Dzieci_2007_2008.pdf, data dostępu: 05.04.2015.

KUFEL J., MRUK H., 1998: Konsument jako instytucja ekonomiczna i prawna, W: Ochrona prawna konsumenta w uregulowaniach publicznoprawnych, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań, s. 7-21.

MINISTERSTWO PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ, 2015: Sytuacja kobiet i mężczyzn na rynku pracy w 2014 roku, https://www.mpips.gov.pl/analizy-i-raporty/raporty-sprawozdania/rynek-pracy/sytuacja-kobiet-na-rynku-pracy/, data dostępu: 27.10.2015.

PATRZAŁEK W. (red.), 2002: Zachowania konsumenckie, Oficyna Wydawnicza Arboretum, Wrocław.

RUDNICKI L., 2012: Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa.

SMYCZEK S., SOWA I., 2005: Konsument na rynku: zachowania, modele, aplikacje, Difin, Warszawa.

SOLOMON M.R., 2006: Zachowania i zwyczaje konsumentów, Wydawnictwo Helion, Gliwice.

STOSIO-RÓG M., 2009: Sprzedażowy (baby) boom, http://www.zyciehandlowe.com.pl/zycie_ handlowe_pelna.php?lista_wezlow=1,5,10,712,717, data dostępu: 28.10.2015.

WŁODARCZYK K., 2013: Rynkowe zachowania polskich konsumentów w dobie globalizacji konsumpcji, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.

ZALEGA T., 2012: Konsumpcja: determinanty, teorie, modele, PWE, Warszawa.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.