Zachowania nabywców na rynku certyfikowanej żywności dla niemowląt i małych dzieci

Main Article Content

Dominika Kuberska
Karolina Suchta


Słowa kluczowe : zachowania nabywców, żywność certyfikowana dla niemowląt i małych dzieci
Abstrakt
Celem przeprowadzonego badania było poznanie specyfiki zachowań nabywców na rynku certyfikowanej żywności dla niemowląt i małych dzieci, w szczególności w zakresie ich determinant. W toku badań wykorzystano autorski kwestionariusz ankiety. Wyjątkowy charakter relacji między nabywcą i konsumentem na rynku (matką i dzieckiem) mógł mieć wpływ na uzyskane wyniki. Cena nie jest kluczową determinantą zachowań nabywców na rozważanym rynku, ponadto nie występuje zależność między dochodami netto per capita w gospodarstwie domowym a wydatkami na certyfikowaną żywność dla niemowląt i małych dzieci.

Article Details

Jak cytować
Kuberska, D., & Suchta, K. (2016). Zachowania nabywców na rynku certyfikowanej żywności dla niemowląt i małych dzieci. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (114), 81–93. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2016.114.22
Bibliografia

ANTONIDES G., VAN RAAIJ W.F., 2003: Zachowanie konsumenta. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa.

GAJEWSKI S., 1997: Zachowanie się konsumenta a współczesny marketing, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.

GARBARSKI L., 1998: Zachowania nabywców, PWE, Warszawa.

Klient Baby Food jest ważny dla każdego sklepu!, http://dystrybucja.eurocash.pl/wp-content/uploads/2014/03/ulotka_Nutricia.pdf, data dostępu: 28-10-2015.

JANOŚ-KRESŁO M., MRÓZ B., 2006: Konsument i konsumpcja we współczesnej gospodarce, Oficyna Wydawnicza SGH w Warszawie, Warszawa.

KIEŻEL E. (red.), 2000: Rynkowe zachowania konsumentów, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.

KOŁODRUB M., 2008: Raport o polskim rynku żywności dla niemowląt i dzieci w okresie czerwiec 2007 - maj 2008, http://www.nutricia.com.pl/cliparts/press_room/BF_raport/2008/Raport_Rynku_Zywnosci_dla_Niemowlat_i_Dzieci_2007_2008.pdf, data dostępu: 05.04.2015.

KUFEL J., MRUK H., 1998: Konsument jako instytucja ekonomiczna i prawna, W: Ochrona prawna konsumenta w uregulowaniach publicznoprawnych, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań, s. 7-21.

MINISTERSTWO PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ, 2015: Sytuacja kobiet i mężczyzn na rynku pracy w 2014 roku, https://www.mpips.gov.pl/analizy-i-raporty/raporty-sprawozdania/rynek-pracy/sytuacja-kobiet-na-rynku-pracy/, data dostępu: 27.10.2015.

PATRZAŁEK W. (red.), 2002: Zachowania konsumenckie, Oficyna Wydawnicza Arboretum, Wrocław.

RUDNICKI L., 2012: Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa.

SMYCZEK S., SOWA I., 2005: Konsument na rynku: zachowania, modele, aplikacje, Difin, Warszawa.

SOLOMON M.R., 2006: Zachowania i zwyczaje konsumentów, Wydawnictwo Helion, Gliwice.

STOSIO-RÓG M., 2009: Sprzedażowy (baby) boom, http://www.zyciehandlowe.com.pl/zycie_ handlowe_pelna.php?lista_wezlow=1,5,10,712,717, data dostępu: 28.10.2015.

WŁODARCZYK K., 2013: Rynkowe zachowania polskich konsumentów w dobie globalizacji konsumpcji, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.

ZALEGA T., 2012: Konsumpcja: determinanty, teorie, modele, PWE, Warszawa.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.