Preferences and behavior of tourists vacationing in agritourist farms in the surroundings of Kampinos National Park

Main Article Content

Jan Zawadka

Abstract
The article presents the results of research on the preferences and behaviors of people vacationing in the countryside. Surveys were conducted during the summer 2013 years among 133 tourists vacationing in agritourist farms in the surroundings of Kampinos National Park. The paper presents the characteristics and behavior of an average tourist visitor in rural areas. The reasons for choosing this form of tourism were analysed, as well as the choice of a specific offer. Moreover, the study covered sources of information about the object used by tourists, preferred ways of spending free time and expectations of diversifying and improving the offer. Finally, the determinants of behavior and expectations of tourists, such as age, education level and financial situation of the respondents was analysed.

Article Details

How to Cite
Zawadka, J. (2014). Preferences and behavior of tourists vacationing in agritourist farms in the surroundings of Kampinos National Park. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (108), 133–143. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2014.108.45
References

BALIŃSKA A., SIKORSKA-WOLAK I., 2009: Turystyka wiejska szansą rozwoju wschodnich terenów przygranicznych na przykładzie wybranych gmin, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.

KŁODZIŃSKI M., 1999: Aktywizacja gospodarcza obszarów wiejskich, IRWiR PAN, Centrum Naukowo-Wdrożeniowe SGGW, Warszawa.

KŁODZIŃSKI M., RZECZKOWSKA M., 2000: Rozwój przedsiębiorczości wiejskiej w krajach Unii Europejskiej - wskazówki dla Polski, [w:] Rozwój przedsiębiorczości wiejskiej w warunkach integracji z Unią Europejską, PAN, Akademia Rolnicza w Szczecinie, Warszawa.

KOLCZATEK R., JANKOWSKI K., 2006: Internet - nowoczesne źródło informacji i reklamy w agroturystyce, [w:] Marketing w agroturystyce, (red.) M. Plichta, J. Sosnowski, Wydawnictwo Akademii Podlaskiej, Siedlce.

KRZYŻANOWSKA K., WOJTKOWSKI R., 2012: Rola internetu w promocji usług agroturystycznych, Studia Ekonomiczne i Regionalne 5(1).

NIEDZIÓŁKA A., 2008: Wykorzystanie sieci Internet w promocji produktu agroturystycznego na przykładzie województwa małopolskiego, [w:] Zastosowanie technologii informacyjnych do wspomagania zarządzania procesami gospodarczymi, (red.) N. Semeniuk, R. Mosdorf, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok.

NIEDZIÓŁKA A., BOGUSZ M., 2011: Uwarunkowania rozwoju turystyki społecznej na przykładzie gminy Istebna, Folia Pomeranae Universitatis Technologiae Stetinensis, Oeconomica 288(64), s. 133-141.

PROCHOROWICZ M. 2006: Zastosowanie reklamy elektronicznej w promocji gospodarstw agroturystycznych, [w:] Marketing w agroturystyce, (red.) M. Plichta, J. Sosnowski, Wydawnictwo Akademii Podlaskiej, Siedlce.

SIKORSKA-WOLAK I., ZAWADKA J., 2012: Oczekiwania konsumentów na rynku usług agroturystycznych, Studia Ekonomiczne i Regionalne 5 (1), s. 34-47.

STEPANIUK K., 2010: Wybrane koncepcje związane z projektowaniem, wdrożeniem i rozwojem działalności e-agroturystycznej na przykładzie województwa podlaskiego, Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia 9(4).

ZAWADKA J., 2010: Ekonomiczno-społeczne determinanty rozwoju agroturystyki na Lubelszczyźnie (na przykładzie wybranych gmin wiejskich), Wydawnictwo SGGW, Warszawa.

ZAWADKA J., 2013: Zachowania turystów wypoczywających na wsi i czynniki je warunkujące, [w:] Budowanie konkurencyjności obszarów wiejskich, (red.) K. Krzyżanowska, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.