Creating the image of enterprise on the insurance market

Main Article Content

Ewa Jaska

Abstract
The article focuses on the role of sponsorship, the mass media and social campaigns in creating the corporate image. In addition to theoretical considerations concerning the identity, image and brand of a company, the article presents the findings of author’s own research studies as well as the study of the effectiveness of public image policy conducted by the Life Insurance Company ING S.A.

Article Details

How to Cite
Jaska, E. (2011). Creating the image of enterprise on the insurance market. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (93), 81–92. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2011.93.106
References

ALTKORN J. 2002: Kształtowanie się rynkowego wizerunku firmy. Wyd. Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.

ALTKORN J. 2004: Wizerunek firmy. Wyd. Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza.

Biuletyn wewnętrzny ING "Wiadomości Lwa" nr 56/2008.

BUDZYŃSKI W. 2002: Zarządzanie wizerunkiem firmy. Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.

DATKO M. 2003: Sponsoring. Wyd. Wyższej Szkoły Komunikacji i Zarządzania, Poznań.

GARBARSKI L., RUTKOWSKI I., WRZOSEK W. 2000: Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy. Wyd. PWE, Warszawa.

KALL J. 1998: Reklama. Wyd. PWE, Warszawa.

LAERMER R., PRICHINELLO M. 2004: Public Relations. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.

PODCZASKA A., KUJAWSKA-KRAKOWIAK K. 2007: Sponsoring kultury i sztuki w praktyce. Wyd. Commitment to Europe - Arts & Business, Warszawa.

STECKI L. 2000: Sponsoring. Wyd. Dom Organizatora, Toruń.

ZARĘBSKA A. 2009: Identyfikacja tożsamości organizacyjnej w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Wyd. Difin, Warszawa.wl

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.