The Source of Information Concerning Conducted Innovation of Farm and Food Enterprises

Main Article Content

Mirosław Wasilewski
Anna Wasilewska


Keywords : Agri-food industry; Empirical researches; Innovations; Information source
Abstract
The elaborations established the source of information, which was used during the implementation of innovation in farm and food enterprises. In researched companies the source of information was different in these range. The main internal source was the knowledge of management, while from the market range - suppliers. The importance of management in these aspect was noticeable especially in production and service companies, as well as in production, service and trade enterprises. The suppliers as a main source of information dominated in production and services companies and meat processing enterprises. These source of information was not so important in production, service and trade enterprises. The importance of contractors in these range was the highest in production enterprises. Universities as a source of innovations information was used to the large extend by production, service and trade enterprises, while conference and exhibitions by production and service companies.

Article Details

How to Cite
Wasilewski, M., & Wasilewska, A. (2012). The Source of Information Concerning Conducted Innovation of Farm and Food Enterprises. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (99), 461–472. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2012.99.107
References

CYGAN Z. (red.): Nowoczesne działania innowacyjne przedsiębiorstw. Wydawnictwo WSE-I, Warszawa 2001.

DRUCKER P.F.: Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady. PWN, Warszawa 1992.

GABRYŚ A.: Najlepsze praktyki w zakresie współpracy ośrodków naukowych i biznesu przy wykorzystaniu środków z UE. Fundacja Aurea Mediocritas, Warszawa 2008.

JANASZ W., KOZIOŁ K.: Determinanty działalności innowacyjnej przedsiębiorstw. PWN, Warszawa 2007.

Mały słownik języka polskiego. PWN, Warszawa 1989.

MARCINIAK S.: Innowacyjność i konkurencyjność gospodarki. Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2010.

MASAAKI I.: Kaizen. Klucz do konkurencyjnego sukcesu Japonii. Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2007.

PENC J.: Innowacje i zmiany w firmie. Transformacja i sterowanie rozwojem przedsiębiorstwa. Placet, Warszawa 1999.

POMYKALSKI A.: Zarządzanie i planowanie marketingowe. PWN, Warszawa 2003.

WICKI L.: Efekty upowszechniania postępu biologicznego w produkcji roślinnej. Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2010.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.
Recommend Articles
Most read articles by the same author(s)
1 2 3 4 5 > >>