The Tendencies on the Food Market in Poland

Main Article Content

Joanna Szwacka

Abstract
The article contains the analysis of the changes occurring in the patterns of human behaviour on food market in Poland. The hierarchy of the factors influencing demand and the most important tendencies on the world market have been established, as well as their implications for modelling Polish food market. Furthermore the proposals of the patterns of human behaviour (basing on unifi cation and diversification) on European food market have been described.

Article Details

How to Cite
Szwacka, J. (2007). The Tendencies on the Food Market in Poland. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (62), 81–95. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2007.62.7
References

GAJEWSKI S., 1994: Zachowanie się konsumenta a współczesny marketing. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.

GARBARSKI L., 2001: Zachowania nabywców. PWE, Warszawa.

GULBICKA B., 2005: Wyżywienie - poziom i zróżnicowanie. [w:] Analiza produkcyjno-ekonomiczna sytuacji rolnictwa i gospodarki żywnościowej w 2004 roku. IERiGŻ PIB, Warszawa.

KOMOR M., 2000: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku. PWN, Warszawa.

KOS CZ., SZWACKA-SALMONOWICZ J., 1997: Marketing produktów żywnościowych. PWRiL, Warszawa.

MASLOV A.M., 1954: Motivation and Personality. New York.

Roczniki Statystyczne GUS 1993-2006. GUS, Warszawa.

SMG/KRC A Millward Company, 2005. Warszawa.

SOLOMOW M., BAMOSSY G., ASKEGAARD S., 1999: Consumer Behaviour. A European Perspective. Prentice Hall, Europe.

SZULCE H., 2006: Wpływ działań marketingowych na konsumpcję żywności. Handel Wewnętrzny. Numer specjalny, czerwiec. Warszawa.

SZWACKA-SALMONOWICZ J., ZIELIŃSKA Z., 1996: Hierarchia potrzeb żywnościowych w 1993 roku na tle potrzeb 1986 roku. IRWiR PAN, Warszawa.

SZWACKA-SALMONOWICZ J., 2003: Zmiany zachowań nabywców jako determinanta kształtowania strategii segmentacyjnych przedsiębiorstw przemysłu spożywczego w Polsce.

SZWACKA J., 2006: Determinants of differentiation marketing strategies of food industry companies in Poland. 2nd Int. Conf. On Business Management and Economics; Izmir University, 14-18 June.

SZWACKA J., 2006: Uwarunkowania zachowań konsumenckich na rynku żywnościowym w stadium globalizacji. Roczniki Naukowe SERiA, 8(3), Poznań, 140-145.

TUCEK M., FRIEDLAENDEROVA H., 2002: Europe at the Gates of Union. Czechy: Median KMR. TGI SMG/KRC.

ŻELAZNA K, KOWALCZUK I., 2002: Uwarunkowania zachowań nabywczych polskich konsumentów - wyniki badań. Acta Scientiarum Polonorum - Oeconomia 1-2. Warszawa.

www.tradepress.com.pl

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.
Recommend Articles