Types of consumers according to their behaviour in the food market
Main Article Content
Abstract
The types of Polish consumers according to their behaviour on the food market, on the basis of empirical studies conducted in the second half of 1996 by the Coordinating group - "Consumption and Consumer" of the Institute of Domestic Market and Consumption were presented. The thesis of interrelationships between three levels of recognized values was assumed, namely the superior, instrumental and associated with specific products values: In this regard the aspirations and behaviour characteristic for individual types of consumers were described. In the background the problem of food in the hierarchy of needs and its role in marketing was shown.
Article Details
How to Cite
Kusińska, A. (1998). Types of consumers according to their behaviour in the food market. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (32), 51–65. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.1998.32.5
References
ARONSON E., Człowiek istota społeczna. PWN, Warszawa 1995.
Kusińska A., Raport z badań nad typologią konsumentów według zachowań na rynku żywnościowym. IRWiK, Warszawa 1997.
KUSIŃSKA A., Wpływ trzech poziomów wartości uznawanych przez konsumentów na ich zachowania rynkowe (na przykładzie rynku produktów żywnościowych). Handel Wewnętrzny nr 4-5, 1997.
MASLOW A.H., Motywacje i osobowość. Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa 1990.
SZCZEPAŃSKI J., Konsumpcja a rozwój człowieka. Wstęp do antropologicznej teorii konsumpcji. PWE, Warszawa 1981.
Vinson D.E., Scott J.E., Lamont L.M., The role of personal values in marketing and consumer behaviour. Journal of Marketing nr 2, 1977. (Crossref)
Statistics
Downloads
Download data is not yet available.
Recommend Articles