Ocena procesów konsolidacji w polskim systemie bankowym z perspektywy klientów banku

Main Article Content

Maria Konopka

Abstrakt
The article discusses the results of questionnaires administered to 153 respondents from April to June 2010. The purpose of the survey was to gain insight into customer rating of the consolidation processes in the Polish banking industry. Compiled results indicate substantial variance in customer opinions regarding those processes, with multiple pros and cons pointed out. According to the queried customers consolidation objectives were attained mainly through the increase in banking capital, concentration and competitiveness. With regard to the consolidation outcomes respondents rated positively enhanced range of services, better competitiveness and the presence on the internet. Negative consequences were attributed to personnel changes, increased service fees and lack of trust towards foreign investments. Bank customers who took part in the study were of the opinion that the participation of foreign investors had not produced increased stabilization within the Polish banking system.

Article Details

Jak cytować
Konopka, M. (2011). Ocena procesów konsolidacji w polskim systemie bankowym z perspektywy klientów banku. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (89), 197–206. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2011.89.49
Bibliografia

BAKA W.: Bankowość Europejska, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2005.

BAKA W.: Studium Monograficzno-porównawcze SGH, Biblioteka Menedżera i Bankowca, Warszawa 1997.

BANASIK T.: Banki a efekt korzyści skali, Wydawnictwo FPD Janusz Rynk, Kielce 2007.

BUSZKO M.: Fuzja i przejęcia banków komercyjnych w Polsce - wyniki badania ankietowego." Bank i Kredyt", nr 08/2005, sierpień 2005.

FRASER D.R., FRASER L.M.: Ocena wyników działalności banku komercyjnego, Związek Banków Polskich, Warszawa 1996.

JAROMIN J.: Kierunki zmian w polskim sektorze bankowym, Banki polskie u progu XXI wieku, W.L.Jaworski (red.), POLTEXT, Warszawa 1999r.

JAWORSKI W.L.: Problemy polskiego sektora bankowego. Ewolucja systemów bankowych w Europie Środkowo-Wschodniej, H.Żukowska (red.), Wydawnictwo Uniwesytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2003.

KORNASIEWICZ A.: Polski sektor bankowy 1989-2000 - osiągnięcia i niepowodzenia. Zeszyty BRE Bank - CASE, nr 61, Warszawa 2001

KORNASIEWICZ A., PUGACEWICZ-KOWALSKA I: Znaczenie prywatyzacji dla rozwoju polskiego sektora bankowego. Zeszyty BRE Bank - CASE, nr 61, Warszawa 2002.

KOSTRZEWA W.: Stan sektora bankowego w gospodarkach wschodzących - znaczenie prywatyzacji. Zeszyty BRE Bank- CASE 61, Warszawa 2002.

KUDŁA J, OPOLSKI K.: Czynniki jakości usług sprzyjające uzyskiwaniu dobrych wyników finansowych w oddziałach bankowych," Bank i Kredyt", nr 08/2005, sierpeń 2005.

STEFAŃSKI M.: Klienci banków o systemie gwarantowania depozytów - wyniki badań własnych." Bank i Kredyt, nr 03/2008, marzec 2008.

STĘPIEŃ K.: Konsolidacja a efektywność banków w Polsce, CeDeWu Sp.zo.o., Warszawa 2004.

SZELĄGOWSKA A.: Kapitał zagraniczny w polskich bankach, POLTEXT, Warszawa 2004.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.