Aspiracje zawodowe przedsiębiorców a instytucjonalno- -systemowe uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw turystycznych

Main Article Content

Marek Kuźmicki

Abstrakt
The aim of this study is to identify factors influencing the creation and development of tourist enterprises that provide accommodation and catering services in the Lubelskie Voivodship. It has been noted that the key determinants crucial to undertake businesses among the surveyed entrepreneurs are not only the need of self-realization and independence but also a willingness to have higher wages and better living standards. The vast majority of respondents positively evaluate the possibility of development of their businesses, despite the identification of institutional and systemic barriers. The most important barriers are the current policy of the state and local governments as well as currently functioning tax system.

Article Details

Jak cytować
Kuźmicki, M. (2012). Aspiracje zawodowe przedsiębiorców a instytucjonalno- -systemowe uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw turystycznych. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (95), 113–123. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2012.95.9
Bibliografia

ANGOWSKI M. 2005: Wpływ otoczenia na rozwój sektora małych i średnich przedsiębiorstw na obszarach wiejskich. Wyd. Akademii Rolniczej w Lublinie, Lublin.

GOŁEMBSKI G. (red.) 2007: Przedsiębiorstwo turystyczne. Ujęcie statyczne i dynamiczne. PWE, Warszawa.

KOTLER P., ARMSTRONG G.A. 1989: Principles of Marketing. Prentice-Hall, London.

RAPACZ A. (red.) 2001: Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce rynkowej. Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.

SOBCZYK G. (red.) 1995: Funkcjonowanie małych firm w warunkach zmian systemowych. Wyd. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Lublin.

Turystyka w 2005 roku. GUS, Warszawa 2006.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.