Main Article Content
Przeanalizowano ceny podstawowych artykułów rolno-spożywczych w kilku krajach UE. Analiza obejmuje:
-ceny skupu i ich tendencje, czynniki wpływające na poziom cen, w tym WPR,
- ceny podstawowych produktów spożywczych (przemysł i hurt),
- ceny detaliczne żywności.
Zbadano podstawowe wskaźniki cen (od gospodarstwa rolnego do hurtowego, detalicznego). W odniesieniu do stosunku producenta do detalu uwzględniono następujące kwestie:
- różnice w marżach marketingowych w różnych krajach,
- zmiany w czasie marż marketingowych dla danego produktu,
- marże marketingowe dla różnych produktów,
- wpływ marż marketingowych na poziom detaliczny i produktowy,
- marże marketingowe dla różnych produktów,
- wpływ marż marketingowych na poziom cen detalicznych i producentów.
Article Details
Downloads
- Jan Hybel, Dochody socjalne ludności zamieszkałej w indywidualnych gospodarstwach rolnych , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 30 (1997)
- Jan Hybel, Wpływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych na zatrudnienie i produktywność pracy , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 63 (2007)
- Jan Hybel, Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w tworzeniu miejsc pracy w Polsce w latach 2000–2009 , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 93 (2011)
- Jan Hybel, Wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania poziomu bezrobocia w Polsce do 2010 r. , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 45 (2001)
- Jan Hybel, Przemiany w handlu zagranicznym Polski produktami zbożowymi i zwierzęcymi w latach 1992-1998 , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 38 (2000)
- Jan Hybel, Tendencje w rozwoju sektora usług w Polsce w latach 2000–2006 , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 71 (2008)