Rozwój bankowości internetowej w Polsce - wdrażanie technologii informatycznych i opinie klientów

Main Article Content

Waldemar Karwowski
Arkadiusz Orłowski

Abstrakt
In the paper, the idea of internet banking was presented and its short history in Poland was considered. In the next point basic barriers of internet banking development were discussed, mainly from clients' point of view. In the paper also description of current advance of internet banking in B2B sector was included, additionally basic problems connected with access to account through the internet were discussed. Afterwards analysis of situation in sector B2C was presented with special concentration on the specific of using pure virtual banks. Particular behaviours and expectations of clients and main benefits following from this form of banking for clients and for banks were discussed. Perspectives of internet banks development in the contexts of the digital signature act were summarised.

Article Details

Jak cytować
Karwowski, W., & Orłowski, A. (2003). Rozwój bankowości internetowej w Polsce - wdrażanie technologii informatycznych i opinie klientów. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (48), 143–154. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2003.48.11
Bibliografia

E. ŚMIŁOWSKI, Gazeta Bankowa, 24-30 września 2002.

E. ŚMIŁOWSKI, Gazeta Bankowa, 26 listopada 2002.

E. ŚMIŁOWSKI, Gazeta Finansowa, 13-19 lipca 2002.

E. ŚMIŁOWSKI, Puls Biznesu, 17 października 2002.

Internet banking B2C w Polsce, I-Metria Warszawa, 22.07.2002.

M. IDZIK, Marketing w Praktyce nr 8, sierpień 2002 - opracowanie powstało na podstawie danych zaczerpniętych z Audytu Bankowości Detalicznej, który jest syndykatowym produktem badawczym Instytutu Pentor.

Oszczędności i lokaty finansowe gospodarstw domowych, CBOS Warszawa, grudzień 2002.

P. KARPIŃSKI, Szanse bankowości elektronicznej. [w:] Bank nr 20(2000).

Polski Internet banking B2B, I-Metria Warszawa, 10.10.2002

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.