Rynek usług gastronomicznych w Polsce na początku XXI wieku

Main Article Content

Edyta Kwiatkowska
Ganna Levytska

Abstrakt
Major foodservice trends have been changing over time in Poland, especially within the last years. The purpose of the paper was an analysis of situation in the foodservice market of Poland at the beginning of XXI century. Nowadays many different factors affect eating out. The most important are: economic growth, demographic and cultural trends, structure of households and their incomes, changes of eating habits, and finally development of foodservice market. The appearance of different new trends and functions in foodservice sector is observed. It is hypothesized further development of foodservice market in Poland as an important segment of Polish economy.

Article Details

Jak cytować
Kwiatkowska, E., & Levytska, G. (2009). Rynek usług gastronomicznych w Polsce na początku XXI wieku. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (74), 91–102. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2009.74.19
Bibliografia

BABICZ-ZIELIŃSKA E., ZABROCKI R., 2006: Zachowania konsumentów na rynku wybranych form usług żywieniowych, Handel wewnętrzny, numer specjalny, czerwiec.

BERBEKA J., 1999: Nowe tendencje w zachowaniach konsumentów, Marketing i Rynek, nr 1.

BOGUSZEWICZ-KREFT, 2003: Usługi jako wiodący sektor współczesnej gospodarki, Handel Wewnętrzny, nr 4-5

BOMBOL M., MRÓZ B., 2008: Nowe trendy w konsumpcji a zachowania polskich konsumentów.

G. Sobczyk (red.). Współczesny marketing. Trendy. Działania. PWE Warszawa.

Budżety gospodarstw domowych w 2000 i 2007 r. GUS, Warszawa 2001, 2008.

CZARNECKA-SKUBINA E., 2008: Obsługa konsumenta w gastronomii i cateringu. Wydawnictwo SGGW, Warszawa.

DORING H., 2008: Gastronomia XXI wieku - nowe wyzwania. Food Service, nr 3.

IVANICIUS A., 2006: Dokąd podąża gastronomia w Europie, Konferencja Food Business Forum Hotel Marriott, Warszawa.

KNOWLES T., 2001: Zarządzanie hotelarstwem i gastronomią, PWE, Warszawa.

KOWRYGO B., 2000: Studium wpływu gospodarki rynkowej na sferę żywności i żywienia w Polsce. Rozprawy i Monografie, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.

LEVYTSKA G, KOWRYGO B., 2007: Znaczenie usług gastronomicznych w żywieniu ludności w Polsce, Roczniki PZH 2007, nr 1.

MASŁOWSKI A., 2001: Rynek usług gastronomicznych. Uwarunkowania i kierunki rozwoju, IRWiK, Warszawa.

PARCZEWSKI J., 2002: Ożywienie już widoczne, Raport, Nowości Gastronomiczne.

PAYNE A., 2002: Marketing usług, PWE, Warszawa.

PSZCZÓŁKOWSKA D., 2008: Bezrobocie w UE spada. Europa coraz więcej pracuje, Gazeta Wyborcza, 01.04.2008.

Rocznik Statystyczny Rzeczypospolitej Polskiej 2007, GUS, Warszawa.

SALA J., 2004: Marketing w gastronomii. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

ZIMNA M., 2006: W jakim kierunku podąża polska gastronomia - szanse i perspektywy, Konferencja Food Business Forum, Warszawa.

ZIMNA M., 2008: Panorama polskiej gastronomii, Konferencja Food Business Forum, Warszawa.

http://www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci.Fast foody zarabiają na kryzysie. 30-04-2009, 08:31.

http://www.portalspozywczy.pl/handel/artykuly.Rynek restauracyjny zwolni tempo rozwoju. 10-02-2009, 21:14.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.