Prognoza liczby emitowanych kart płatniczych

Main Article Content

Marcin Adamczyk
Maria Parlińska


Słowa kluczowe : Bankowość elektroniczna, bankowość internetowa, karty płatnicze, karty wirtualne
Abstrakt
Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii informacyjnych zrodziły się koncepcje społeczeństwa informacyjnego. Mimo, że nie jest to pojęcie jednoznaczne, wiele krajów, także Unia Europejska, uznały budowę społeczeństwa informacyjnego za priorytetowy cel. Zwiększona podaż informacji i wzrost możliwości wzajemnego komunikowania się w społeczeństwie i w gospodarce doprowadziły do znaczących zmian w zasadach prowadzenia biznesu. Banki znakomicie wykorzystały możliwości związane z rozwojem Internetu i gospodarki sieciowej. Inwestując duże środki i dostosowując swoje strategie marketingowe do nowych realiów zaoferowały klientom usługi bankowości elektronicznej, w tym bankowości internetowej, umożliwiając im zarządzanie swoimi finansami przez całą dobę, siedem dni w tygodniu z dowolnego miejsca na świecie. W artykule przeprowadzono analizę wybranego produktu bankowości internetowej - karty wirtualnej w kontekście tradycyjnych kart płatniczych z prognozą na najbliższe dwa kwartały

Article Details

Jak cytować
Adamczyk, M., & Parlińska, M. (2006). Prognoza liczby emitowanych kart płatniczych. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (60), 289–299. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2006.60.50
Bibliografia

Bloor R., (2001). Wirtualny b@zar, Wydawnictwo K.E. Liber, Warszawa.

Chmielarz W., (1999). Systemy elektronicznej bankowości i cyfrowej płatności, Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Informatyczna, Warszawa.

Gospodarowicz A., (2002). Technologie informatyczne w bankowości., Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.

Janc A., Kotliński G. (1999). Determinanty wykorzystania bankowości elektronicznej w rozwoju wybranych usług bankowych., w. Zastosowania rozwiązań informatycznych w bankowości, Wrocław.

Kisiel M., (2005). Internet a konkurencyjność banków w Polsce., Warszawa.

Lambin J.- J., (2001). Strategiczne zarządzanie marketingowe., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Materiały NBP, System płatniczy w Polsce, październik 2002.

Mattelart A., (2004). Społeczeństwo informacji., Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITAS, Kraków.

Niedźwiecki G., Parlińska M., (2004). Integracja usług bankowych w jednoczącej się Europie. w. Metody ilościowe w badaniach ekonomicznych - IV. Red. A. Orłowski, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.

Parlińska M., (2002). Dystrybucja informacji w wirtualnym środowisku., Wydawnictwo SGGW, Warszawa.

Porębska-Miąc T., (2000). Bankowość elektroniczna jako element e-biznesu. w: Zastosowania rozwiązań informatycznych w bankowości. red. A. Gospodarowicz, Wydawnictwo AE, Wrocław.

Trejderowski T., (2002). Po prostu Internet, Wydawnictwo HELION, Warszawa.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.