Innovative food services on the example of breakfast fairs

Main Article Content

Anna Kudlińska-Chylak


Keywords : innovations, fair, meal, breakfast, feasting, weekend
Abstract
Introduction of innovative solutions is observed in many areas of the food market and food services. Among the examples of innovations one can find breakfast fairs, business people breakfasts in restaurants, special offer breakfasts in restaurants etc. The purpose of the publication is to analyze new trends in the market of food services based on the example of the breakfast fairs. These include combining nutritional services, having fun and socialising. In a broader sense we can talk about eating meals in the open air, obtaining products from local producers and strengthening neighborly bonds. While visiting such fairs one can listen to the music, participate in workshops and games. They become increasingly popular in major Polish cities, including Warsaw, Poznan, Sopot. The research methods used were case studies and personal observation.

Article Details

How to Cite
Kudlińska-Chylak, A. (2016). Innovative food services on the example of breakfast fairs. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (115), 163–170. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2016.115.40
References

AT, 2015: "Park Śniadaniowy w Łodzi. Relaks w Parku Źródliska dostępne on-line na: http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/park-sniadaniowy-w-lodzi-relaks-w-parku-zrodliska-zdjecia, 3480605,artgal,t,id,tm.html (dostęp: 20.02.2016).

DĄBROWSKA-CENDROWSKA O., 2011: Telewizja śniadaniowa. Celebryci, porady i audiotele przynętą na kobiecą publiczność, Media i Społeczeństwo 1, 29-39.

GWIAZDOWSKA K., KOWALCZYK A., 2015: Zmiany upodobań żywieniowych i zainteresowanie kuchniami etnicznymi - przyczynek do turystyki (kulinarnej?), Turystyka Kulturowa 9, 6-24.

IK, MN (2015): Śniadanie na trawie, czyli piknik w plenerze, dostępne on-line na: http://olsztyn.tvp.pl/20649862/sniadanie-na-trawie-czyli-piknik-w-plenerze (dostęp: 20.02.2016).

JASKA E., 2014: Targi jako forma komunikacji przedsiębiorstwa z grupami otoczenia, Turystyka i rozwój regionalny 2, 35-44.

PODGÓRSKA A., 2015: Targ Śniadaniowy, Warszawa. Sprawdźcie, gdzie będziecie mogli smacznie zjeść jesienią i zimą, dostępne on-line na: http://warszawa.naszemiasto.pl/artykul/targ-sniadaniowy-warszawa-sprawdzcie-gdzie-bedziecie-mogli,3527860,artgal, t,id,tm.html (dostęp: 19.02.2016).

PRUS K., 2015: Jem Lublin na trawie. Targi śniadaniowe co tydzień, dostępne on-line na: http://www.dziennikwschodni.pl/lublin/n,1000164290,jem-lublin-na-trawie-targi-sniadaniowe-co-tydzien.html (dostęp: 18.02.2016).

SIECZKO A., WOJCIESZYŃSKA Z., 2013: Produkty tradycyjne i regionalne jako szansa rozwoju przedsiębiorczości wiejskiej, Folia Pomeranae Unviversitatis Technologiale Stetinensis 299 (70), 181-190.

WICKA A. (red.), 2013: Czynniki i możliwości ograniczania ryzyka w produkcji roślinnej poprzez ubezpieczenia, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.