Krytyczna analiza paradygmatu innowacyjności

Main Article Content

Maciej Meyer


Słowa kluczowe : innowacje, imitacje, instytucje, kultury, ekonomia
Abstrakt
Autor porusza problematykę innowacji i innowacyjności, zwracając uwagę na ich wady. Innowacje są pożądane przez państwa i korporacje, ale ich implementacja nie zawsze jest udana z powodu braku odpowiedniego otoczenia instytucjonalnego i kulturowego. Niedocenionym źródłem przewagi konkurencyjnej mogą być imitacje, które nie mają tylu wad co innowacje, a mogą do nich także prowadzić.

Article Details

Jak cytować
Meyer, M. (2017). Krytyczna analiza paradygmatu innowacyjności. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (120), 5–15. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2017.120.35
Bibliografia

BARUK J., 2002: Dylematy rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw, Gospodarka Narodowa 3, 51-72.

Bloomberg Innovation Index, 2016: These Are the World's Most Innovative Economies, https://www.bloomberg.com/news/articles/2016-01-19/these-are-the-world-s-most-innovative-economies [dostęp: 01.12.2016].

CASTENOW D., 1996: Nowy marketing w praktyce, PWE, Warszawa.

CHANG H.-J., 2003: The East Asian Development Experience, [w:] H-J. Chang (red.), Rethinking Development Economics, Anthem Press, London.

CHANG H-J., 2007: Kicking Away the Ladder. Development Strategy in Historical Perspective, Anthem Press, London.

CHANG H-J., 2008: Bad Samaritans. The Myth of Free Trade and the Secret History of Capitalism, Bloomsbury Press, New York.

CHESBROUGH H., 2003: Open Innovation. The New Imperative for Creating and Profiting from Technology, Harvard Business School Press, Boston.

EDISON H., ALI N.B., TORKAR R., 2013: Towards innovation measurement in the software industry, Journal of Systems and Software 86 (5), 1390-1407.

Global Innovation Index, 2016: The Global Innovation Index Report, https://www.globalinnovationindex.org/gii-2016-report [dostęp: 01.12.2016].

KLEER J., 2015: Rozwój imitacyjny: zalety i wady, [w:] B. Fiedor (red.), Nauki ekonomiczne. Stylizowane fakty a wyzwania współczesności, PWE, Warszawa.

KOTLER P., 1994: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa.

KÜNSTLER M.J., 2007: Dzieje kultury chińskiej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

LANDES D.S., 2007: Bogactwo i nędza narodów. Dlaczego jedni są tak bogaci, a inni tak ubodzy, Muza, Warszawa.

NASIEROWSKI W., 1997: Zarządzanie rozwojem techniki, Poltext, Warszawa.

POMYKALSKI A., 2001: Zarządzanie innowacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

RODRIK D., 2007: One Economics, Many Recipes. Globalization, Institutions, and Economic Growth, Princeton University Press, Princeton.

SCHUMPETER J.A., 1934/2012: The Theory of Economic Development. An Inquiry into Profits, Capital, Credit, Interest, and the Business Cycle, Transaction Publishers, New Brunswick.

SHENKAR O., 2010: Copycats: How Smart Companies Use Imitation to Gain a Strategic Edge, Harvard University Press, Boston.

SOLOW R.M., 1957: Technical Change and the Aggregate Production Function, Review of Economics and Statistics 39, 312-320.

WESTNEY E., 1987: Imitation and Innovation: The Transfer of Western Organisational Patterns to Meiji Japan, Cambridge University Press, Cambridge.

WIPO Statistics Database, 2016: Total count by filling office, http://ipstats.wipo.int/ipstatv2/IpsStatsResultvalue [dostęp: 01.12.2016].

YIP G., McKERN B., 2016: China's Next Strategic Advantage. From Imitation to Innovation, MIT Press, Cambridge.

ŻAKOWSKI J. (red.), 2015: Reforma kulturowa 2020-2030-2040, Sukces wymaga zmian, Kongres Innowacyjnej Gospodarki, Warszawa, https://www.kig.pl/files/Aktualnosci/KIG_RAPORT.pdf [dostęp: 29.10.2016].

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.