Main Article Content
Article Details
BARUK J., 2002: Dylematy rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw, Gospodarka Narodowa 3, 51-72.
Bloomberg Innovation Index, 2016: These Are the World's Most Innovative Economies, https://www.bloomberg.com/news/articles/2016-01-19/these-are-the-world-s-most-innovative-economies [dostęp: 01.12.2016].
CASTENOW D., 1996: Nowy marketing w praktyce, PWE, Warszawa.
CHANG H.-J., 2003: The East Asian Development Experience, [w:] H-J. Chang (red.), Rethinking Development Economics, Anthem Press, London.
CHANG H-J., 2007: Kicking Away the Ladder. Development Strategy in Historical Perspective, Anthem Press, London.
CHANG H-J., 2008: Bad Samaritans. The Myth of Free Trade and the Secret History of Capitalism, Bloomsbury Press, New York.
CHESBROUGH H., 2003: Open Innovation. The New Imperative for Creating and Profiting from Technology, Harvard Business School Press, Boston.
EDISON H., ALI N.B., TORKAR R., 2013: Towards innovation measurement in the software industry, Journal of Systems and Software 86 (5), 1390-1407.
Global Innovation Index, 2016: The Global Innovation Index Report, https://www.globalinnovationindex.org/gii-2016-report [dostęp: 01.12.2016].
KLEER J., 2015: Rozwój imitacyjny: zalety i wady, [w:] B. Fiedor (red.), Nauki ekonomiczne. Stylizowane fakty a wyzwania współczesności, PWE, Warszawa.
KOTLER P., 1994: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa.
KÜNSTLER M.J., 2007: Dzieje kultury chińskiej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
LANDES D.S., 2007: Bogactwo i nędza narodów. Dlaczego jedni są tak bogaci, a inni tak ubodzy, Muza, Warszawa.
NASIEROWSKI W., 1997: Zarządzanie rozwojem techniki, Poltext, Warszawa.
POMYKALSKI A., 2001: Zarządzanie innowacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
RODRIK D., 2007: One Economics, Many Recipes. Globalization, Institutions, and Economic Growth, Princeton University Press, Princeton.
SCHUMPETER J.A., 1934/2012: The Theory of Economic Development. An Inquiry into Profits, Capital, Credit, Interest, and the Business Cycle, Transaction Publishers, New Brunswick.
SHENKAR O., 2010: Copycats: How Smart Companies Use Imitation to Gain a Strategic Edge, Harvard University Press, Boston.
SOLOW R.M., 1957: Technical Change and the Aggregate Production Function, Review of Economics and Statistics 39, 312-320.
WESTNEY E., 1987: Imitation and Innovation: The Transfer of Western Organisational Patterns to Meiji Japan, Cambridge University Press, Cambridge.
WIPO Statistics Database, 2016: Total count by filling office, http://ipstats.wipo.int/ipstatv2/IpsStatsResultvalue [dostęp: 01.12.2016].
YIP G., McKERN B., 2016: China's Next Strategic Advantage. From Imitation to Innovation, MIT Press, Cambridge.
ŻAKOWSKI J. (red.), 2015: Reforma kulturowa 2020-2030-2040, Sukces wymaga zmian, Kongres Innowacyjnej Gospodarki, Warszawa, https://www.kig.pl/files/Aktualnosci/KIG_RAPORT.pdf [dostęp: 29.10.2016].
Downloads
- Justyna Góral, Włodzimierz Rembisz, Remunerations and labour productivity in agriculture against a background of other european union countries , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: No. 119 (2017)
You may also start an advanced similarity search for this article.