Rola struktury kapitału w kształtowaniu wartości przedsiębiorstwa (elementy teorii, doświadczenia praktyki)

Main Article Content

Gabriela Łukasik
Daniel Naczyński


Słowa kluczowe : struktura kapitału, koszt kapitału, wartość przedsiębiorstwa, ryzyko finansowe
Abstrakt
W strategii finansowej przedsiębiorstwa struktura kapitału odgrywa szczególną rolę, wpływając na stopień podejmowanego ryzyka finansowego. Poszukiwanie najlepszych źródeł finansowania, najbardziej efektywnych możliwości inwestowania, to podstawowe decyzje uczestników rynku finansowego. Stąd ważne jest pytanie, w jakim stopniu zmiany struktury kapitału decydują o wyborach inwestorów i związanej z tym wartości rynkowej spółek. W artykule zaprezentowano podstawowe elementy teorii struktury kapitału z próbą oceny jej wpływu na wartość rynkową przedsiębiorstw na polskim rynku kapitałowym.

Article Details

Jak cytować
Łukasik, G., & Naczyński, D. (2015). Rola struktury kapitału w kształtowaniu wartości przedsiębiorstwa (elementy teorii, doświadczenia praktyki). Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (112), 75–86. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2015.112.49
Bibliografia

CHOTKOWSKI J., CZERWINSKA M., 2010: Instrumenty marketingu w rolnictwie ekologicznym, Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing 03(52), 160-268.

GÓRSKI J., STANISZEK P., KAZIMIERCZAK R., REMBIAŁKOWSKA E., 2014: The evaluation of the range of organic food from polish annd foreign producers In the selected retail stores In Piaseczno and its vicinity, Journal of Research and Applications in Agricultural Engineering, 59(3), 70-75.

KOCISZEWSKI K., 2014: Perspektywy rozwoju rolnictwa ekologicznego w świetle wyników badań gospodarstw konwencjonalnych, Journal of Agribusiness and Rural Development 1(31), 59-68.

KUCIŃSKA K., 2009: Poziom wiedzy o żywności ekologicznej wśród mieszkańców Warszawy, Journal of Research and Applications in Agricultural Engineering 54(3), 164-172.

LEMANOWICZ M. 2014: Żywność ekologiczna - innowacyjny trend w zachowaniu konsumentów, Marketing i Rynek 8, 1110-1115.

NESTOROWICZ R., PILARCZYK B., 2014: Wyzwania wobec komunikacji marketingowej na rynku żywności ekologicznej w Polsce - w świetle badań konsumentów, Marketing i Rynek 8, 583-589.

Ramowy Plan Działań dla Żywności i Rolnictwa Ekologicznego w Polsce na lata 2014-2020, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Warszawa 2014, s. 11-12.

Raport o stanie rolnictwa ekologicznego w Polsce w latach 2011-2012. Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych.

TYBULSKI J., ŻAKOWSKA-BIEMANS S., 2007: Wprowadzenie do rolnictwa ekologicznego, Wydawnictwo SGGW, Warszawa, s. 30-48.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.