The role of capital structure management (elements of the theory, experience, practice)

Main Article Content

Gabriela Łukasik
Daniel Naczyński


Keywords : capital structure, cost of capital, company value, financial risk
Abstract
In the company’s financial strategy the capital structure plays a special role influencing the degree of financial risk taken. The search for the best sources of financing, the most effective investment opportunities are the basic decisions of financial market participants. Therefore, it is important to find the answer to the question how the changes of capital structure influence the investors’ choices and the company’s market valuation. The article presents basic elements of the theory of capital structure with an attempt to assess its impact on the market value of companies on Polish capital market.

Article Details

How to Cite
Łukasik, G., & Naczyński, D. (2015). The role of capital structure management (elements of the theory, experience, practice). Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (112), 75–86. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2015.112.49
References

CHOTKOWSKI J., CZERWINSKA M., 2010: Instrumenty marketingu w rolnictwie ekologicznym, Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing 03(52), 160-268.

GÓRSKI J., STANISZEK P., KAZIMIERCZAK R., REMBIAŁKOWSKA E., 2014: The evaluation of the range of organic food from polish annd foreign producers In the selected retail stores In Piaseczno and its vicinity, Journal of Research and Applications in Agricultural Engineering, 59(3), 70-75.

KOCISZEWSKI K., 2014: Perspektywy rozwoju rolnictwa ekologicznego w świetle wyników badań gospodarstw konwencjonalnych, Journal of Agribusiness and Rural Development 1(31), 59-68.

KUCIŃSKA K., 2009: Poziom wiedzy o żywności ekologicznej wśród mieszkańców Warszawy, Journal of Research and Applications in Agricultural Engineering 54(3), 164-172.

LEMANOWICZ M. 2014: Żywność ekologiczna - innowacyjny trend w zachowaniu konsumentów, Marketing i Rynek 8, 1110-1115.

NESTOROWICZ R., PILARCZYK B., 2014: Wyzwania wobec komunikacji marketingowej na rynku żywności ekologicznej w Polsce - w świetle badań konsumentów, Marketing i Rynek 8, 583-589.

Ramowy Plan Działań dla Żywności i Rolnictwa Ekologicznego w Polsce na lata 2014-2020, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Warszawa 2014, s. 11-12.

Raport o stanie rolnictwa ekologicznego w Polsce w latach 2011-2012. Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych.

TYBULSKI J., ŻAKOWSKA-BIEMANS S., 2007: Wprowadzenie do rolnictwa ekologicznego, Wydawnictwo SGGW, Warszawa, s. 30-48.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.