Main Article Content
Article Details
BOURN D. AND PRESCOTT J., 2002: A comparison of the nutritional value, sensory qualities and food safety of organically and conventionally produced foods, Critical Reviews in Food Science and Nutrition 42 (1), 1-34.
GIANNAKAS K., 2002: Information asymmetries and consumption decisions in organic food product markets, Canadian Journal of Agricultural Economics 50, 35-50.
GOLDMAN B.J. and CLANCY K.L., 1991: A survey of organic produce purchases and related attitudes of food cooperative shoppers, American Journal of Alternative Agriculture 6 (2), 89-96.
GRZYBOWSKA-BRZEZIŃSKA M., RUDZEWICZ A., 2015: Environmental management systems in food processing and production as a source of product value for the customer on the organic food market, International Journal of Business Performance Management 16 (Nos. 2/3), 314.
GRZYBOWSKA-BRZEZIŃSKA M., 2011: Świadomość ekologiczna konsumentów a ich zachowania na rynku żywności, Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą (51), 242-253.
GRZYBOWSKA-BRZEZIŃSKA M., 2013a: Preferencje konsumentów w kształtowaniu atrybutów produktu żywnościowego, Wyd. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Olsztyn.
GRZYBOWSKA-BRZEZIŃSKA M., 2013b: Wpływ instrumentów marketingu ekologicznego na zachowania konsumentów na rynku produktów spożywczych, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 775 Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu (30), 47-58.
JOLLY D.A., NORRIS K., 1991: Marketing prospects for organic and pesticide-free produce. American Journal of Alternative Agriculture 6 (4),174-179.
LETOURNEAU D.K., DRINKWATER L.E., SHENNAN C., 1996: Effects of soil management on crop nitrogen and insect damage in organic versus conventional tomato fields, Agriculture, Ecosystems and Environment, 57,179-187.
LIN C., 2002: Attribute-consequence-value linkages: A new technique for understanding customer's product knowledge, Journal of Targeting Measurement and Analysis for marketing 10 (4), 339-352.
MAZUREK-ŁOPACIŃSKA K., 1998: Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań. Wyd. Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław.
MISRA S., HUANG C.L., OTTO S.L., 1991: Consumer Willingness to Pay for Pesticide-free Fresh Produce, Western Journal of Agricultural Economics 16 (2), 57-87.
MIYAZAKI A.D., GREWAL D., GOODSTEIN R.C., 2005: The effect of multiple extrinsic cues on quality perceptions: A matter of consistency, Journal of Consumer Research 32 (1), 146-153.
NEWERLI-GUZ J., ŚMIECHOWSKA M., 2004, Walory żywności ekologicznej w opinii konsumentów, Bromatologia i chemia toksykologiczna, SUPLEMENT, 137
ZANOLI R., NASPETTI S., 2002: Consumer Motivations in the Purchase of Organic Food, British Food Journal 104 (8/9), 37-39
Downloads
- Mirosław Wasilewski, Marta Juszczyk, Znaczenie czynników behawioralnych w podejmowaniu decyzji inwestycyjnych na rynku kapitałowym , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 113 (2016)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.