Ekonomiczne uwarunkowania oraz tendencje zachowań konsumentów na rynku dóbr FMCG
Main Article Content
Abstrakt
The article presents the results of public opinion poll about purchase habit. The data covering the period from 1998 to 2004, showing the changes of a liking for shopping. Consumer’s behavior is close to be European standard. The dissertation shows main economic factor of shopping decision. The shopping preferences are linked to household income, which influence also the food consumption level. Inadequate financial means cause the changes of consumer’s habits. Customers show most interest in those shops which compete with others via attractive prices. The main reasons of the choice of main shopping outlet are: low prices, high quality of products, proximity to home, pleasant staff, attractiveness of offered goods, habit, business hours, plus promotions and sales.
Article Details
Jak cytować
Idzik, M., & Stańko, A. (2006). Ekonomiczne uwarunkowania oraz tendencje zachowań konsumentów na rynku dóbr FMCG. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (59), 101–112. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2006.59.19
Bibliografia
Omnibus XII 1992, 1995, 1997-2005, Pentor Research International, Warszawa.
Polski konsument 1992-2005, Pentor Research International, Warszawa.
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Inne teksty tego samego autora
- Aneta Stańko, Wykluczenie społeczne i sfera ubóstwa w krajach Unii Europejskiej , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 50 (2003)
- Aneta Stańko, Przedsiębiorczość jako czynnik rozwoju obszarów wiejskich , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 79 (2009)
- Marcin Idzik, Syntetyczny wskaźnik koniunktury w przemyśle spożywczym , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 46 (2002)