Main Article Content
W artykule przedstawiono ogólny kierunek przemian na rynku zbóż w Polsce w latach 1990-1999. Największą uwagę zwrócono na zmiany organizacyjne, właścicielskie, marketingowe oraz technologiczne w przedsiębiorstwach zajmujących się przetwórstwem i handlem zbożem. Analizę oparto na danych dotyczących zasobów i wykorzystania zbóż podstawowych, poziomu towarowej produkcji ziarna zbóż oraz skupu zbóż. Analiza nasza prowadzi do sugestii co do przyszłych kierunków przemian w polskim sektorze zbożowym. (tłum. lw)
Article Details
KOHLS R.J. URL J.: Marketing of agricultural products. Macmillan Publishing Company, New York 1990.lw
Powierzchnia zasiewów sadów, łąk i pastwisk. Powszechny Spis Rolny GUS, Warszawa 1997.
URBAN R. (red.): Polski przemysł spożywczy. Analiza makroekonomiczna. Polska Federacja Producentów Żywności, IERiGŻ, Warszawa 2000.
Downloads
- Jarosław Gołębiewski, Zmiany w konsumpcji zbóż i przetworów zbożowych w Polsce w latach 1989-1995 , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 29 (1997)
- Jarosław Gołębiewski, Przekształcenia przetwórstwa zbożowo-młynarskiego w latach 1990-1996 , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 35 (1998)
- Jarosław Gołębiewski, Obciążenia podatkowe przedsiębiorstw agrobiznesu , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 92 (2011)
- Jarosław Gołębiewski, Tendencje rozwojowe sektora zbożowego w Polsce w latach 1990-2001 , Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej: Nr 49 (2003)