Zmiany w organizacji rynku zbóż w Polsce

Main Article Content

Jarosław Gołębiewski

Abstrakt

W artykule przedstawiono ogólny kierunek przemian na rynku zbóż w Polsce w latach 1990-1999. Największą uwagę zwrócono na zmiany organizacyjne, właścicielskie, marketingowe oraz technologiczne w przedsiębiorstwach zajmujących się przetwórstwem i handlem zbożem. Analizę oparto na danych dotyczących zasobów i wykorzystania zbóż podstawowych, poziomu towarowej produkcji ziarna zbóż oraz skupu zbóż. Analiza nasza prowadzi do sugestii co do przyszłych kierunków przemian w polskim sektorze zbożowym. (tłum. lw)

Article Details

Jak cytować
Gołębiewski, J. (2001). Zmiany w organizacji rynku zbóż w Polsce. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (43), 57–67. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2001.43.5
Bibliografia

KOHLS R.J. URL J.: Marketing of agricultural products. Macmillan Publishing Company, New York 1990.lw

Powierzchnia zasiewów sadów, łąk i pastwisk. Powszechny Spis Rolny GUS, Warszawa 1997.

URBAN R. (red.): Polski przemysł spożywczy. Analiza makroekonomiczna. Polska Federacja Producentów Żywności, IERiGŻ, Warszawa 2000.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.