Czynniki stymulujące i ograniczające zakup usług turystycznych biur podróży przez Internet

Main Article Content

Krystyna Krzyżanowska


Słowa kluczowe : turystyka, biuro podróży, Internet
Abstrakt
Celem artykułu było rozpoznanie sposobów organizowania turystycznych wyjazdów zagranicznych, a także czynników sprzyjających i ograniczających zakup usług turystycznych przez Internet. Materiał empiryczny zebrany został głównie za pomocą metody sondażowej, na którą złożyły się dwie techniki badawcze: ankieta według kwestionariusza i analiza literatury przedmiotu. Badania empiryczne przeprowadzone zostały w 2016 r. wśród 141 turystów. Do czynników stymulujących zakup usług turystycznych przez Internet należały: możliwość porównania ofert różnych organizatorów turystyki i oszczędność czasu, a czynnikami ograniczającymi były: brak poczucia bezpieczeństwa transakcji, niechęć do podawania danych osobowych i brak możliwości negocjacji oraz zmiany elementów umowy.

Article Details

Jak cytować
Krzyżanowska, K. (2018). Czynniki stymulujące i ograniczające zakup usług turystycznych biur podróży przez Internet. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika I Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (123), 81–89. https://doi.org/10.22630/EIOGZ.2018.123.23
Bibliografia

BRIGGS S., 2003: Marketing w turystyce, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

DUTKIEWICZ D., 2009: Marketing usług turystycznych, Wydawnictwo DrukTur, Warszawa.

GRALAK K., 2016: Witryna internetowa jako narzędzie promocji i dystrybucji oferty gospodarstw agroturystycznych. Zeszyty Naukowe SGGW - Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej, (115), 171-182.

KACHNIEWSKA M., 2011: Wpływ nowych technologii na rynek usług pośredników turystycznych, International Journal of Management and Economics 32, 239-258.

MARK R., 2009: Determinanty rozwoju polskich biur podróży w Internecie, Wydawnictwo Promotor, Warszawa.

MICHALSKA-DUDEK I., PRZEOREK-SMYKA R., 2010: Marketing biur podróży, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.

PANASIUK A., 2007: Marketing usług turystycznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

PANASIUK A., 2013: Marketing w turystyce i rekreacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

PISAREK M., BIENIA B., BRĄGIEL E., DYKIEL M., 2013: Wykorzystanie Internetu w promocji wiejskiej bazy noclegowej w woj. podkarpackim, [w:] K. Krzyżanowska (red.), Komunikowanie i doradztwo w turystyce wiejskiej, Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa, 50-59.

PITRUS E., 2007: Internet w polskiej turystyce, Prace Geograficzne, 117, 271-279.

RAPACZ A., MICHALSKA-DUDEK I., 2017: Wiedza o nabywcach usług turystycznych w świetle badań ankietowych biur podróży w Polsce, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług 2 (38), 95-96, DOI: 10.18276/ept.2017.238-08

SIECZKO A., SIECZKO L., 2008. Internet jako nowoczesny kanał komunikacji i promocji gospodarstw agroekologicznych, [w:] I. Sikorska-Wolak (red.), Ekonomiczne i społeczne aspekty rozwoju turystyki wiejskiej, Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa, 239-250.

STEPANIUK K., 2012. Funkcjonalność witryn internetowych gospodarstwa agroturystycznych we wschodniej Polsce, Economy and Management 1, 91-99.

TALAR S., KOS-ŁABĘDOWICZ J., 2014: Internet w działalności polskich przedsiębiorstw, Studia Ekonomiczne 184, 134-152.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Inne teksty tego samego autora
1 2 > >>